Låt oss prata om posten

Det brukar komma buntar med reklam i brevlådan måndagar och torsdagar här (samt en gång på helgen, men det är ju inte Postnord som sköter det) men nu är det typ en vecka sedan jag fick någon reklam sist. :p Visserligen brukar de flesta inte vilja ha reklam, men lite koll på erbjudanden och sånt är bra och ha tycker jag. Märkligt också att även den reklamen som kommer på helgen inte dök upp senast. :cautious:

Det brukar komma buntar med reklam i brevlådan måndagar och torsdagar här (samt en gång på helgen, men det är ju inte Postnord som sköter det) men nu är det typ en vecka sedan jag fick någon reklam sist. :p Visserligen brukar de flesta inte vilja ha reklam, men lite koll på erbjudanden och sånt är bra och ha tycker jag. Märkligt också att även den reklamen som kommer på helgen inte dök upp senast. :cautious:

Jag har typ inte fått 'samhällsinformation' på över två veckor. (vi har 'Ingen reklam, tack!') men olika andra tidningar brukar slinka igenom hela tiden. :D

jag minns inte sist jag fick samhällsinfo , har ingen annan reklam så det är inte mycket annat än räkningar :mad: och de kommer minsann fram.
Jag tror att det är lite sommarlov för reklamen också

Ja, men nu är det så många olika som kör. Den gamla brevbäraren var jättebra, blev aldrig några fel med honom.

Jag har jobbat på mitt kontor i drygt tio år och under den perioden har det aldrig funnits "ordinarie" på linjerna utan har varit 4-7 brevbärare som roterat på varje linje. Det har bara varit sommarjobbarna som kommit undan med att bara kunna en linje och därmed alltid köra samma.

Så jag fick just ett mail från postnord:
Vi har besökt dig 20160714 kl. 1537 för att lämna ditt paket från bitiba men kunde inte levereras.

Jag tolkar det som att dom varit här, hos mig. Jag bor i hus. Jag har varit hemma och kan garantera att ingen varit här. Jag har suttit och lekt med datorn så jag ser min uppfart och har dessutom hundar som gärna talar om när det kommer någon. Fast de kanske bara menar att de kollat min postlåda, konstaterat att paketet är för stort och åkt vidare?

Det konstiga är ju dock att jag fick en avi i brevlådan i förmiddags där det står att jag får hämta paketet hos ombud idag. Känns ju lite märkligt då att de sen försökt lämna paketet här 15.37, när paketet var hos ombud i förmiddags? Inte jättekoll på läget kanske.

Nu ska jag ta avin och se om paketet finns på plats. enligt pappersavin kan jag hämta idag, enligt mailet kan jag hämta i morgon efter 16

Det där har hänt mig flera gånger och jag blir helt vansinnig varje gång.
Det är ju ren och skär lögn. HUR kan de påstå att de har besökt (ibland står det även "försökt att nå dig") när det är så uppenbart att det absolut inte är så. :arghh:

Det är ju ren och skär lögn. HUR kan de påstå att de har besökt (ibland står det även "försökt att nå dig") när det är så uppenbart att det absolut inte är så. :arghh:

Det har också hänt mig flera gånger (jag såg som sagt bilen vid ett tillfälle :grin:). Händer det någon gång när jag har PMS blir det INTE roligt för de som är i närheten!

Och ja, jag utgår ifrån att det kommer att hända igen :grin:

Jag har jobbat på mitt kontor i drygt tio år och under den perioden har det aldrig funnits "ordinarie" på linjerna utan har varit 4-7 brevbärare som roterat på varje linje. Det har bara varit sommarjobbarna som kommit undan med att bara kunna en linje och därmed alltid köra samma.

Ok, förstår att det är så nu då det alltid är flera. Men tidigare var det alltid en och samma brevbärare förutom då han hade semester.

Ja det är ju ren lögn. Jag satt i vardagsrummet i soffan, som står under fönstret ut mot infarten. Datorn i knät så jag sitter på tvären. Finns inte en chans att jag missat dom. Hade jag missat dom har jag två hundar liggandes i fönstret och de talar om när det kommer någon.
Sen är ju aldrig lantbrevbäraren här vid den tiden. Alltid annars när jag fått paket så de ringt på så har paketet kommit på förmiddagen, inte sent på eftermiddagen.

Idag fick jag en ny avi på mail där det står att jag kan hämta mitt paket hos ombud. Får se om det stämmer idag eller är ljug igen.

Igår kom tomten igen :love: Hade helt glömt att hämta ut ett paket när jag var i stan så jag bokade lantbrevbäring. Och det sköttes som vanligt jättebra här. Ända fram till dörren :up:
Zewz :heart Postis

(Lite för att väga upp allt negativt här :D)
Vad mutar du hen med? :D

Ok, förstår att det är så nu då det alltid är flera. Men tidigare var det alltid en och samma brevbärare förutom då han hade semester.
Posten har ju börjat med att alla ska kunna flera linjer och då förstår man ju hur kvaliteten blir. De försökte med mig men jag vägrade flytta runt (fick ingen löneförhöjning då). Mina kunder var väldigt nöjda , inga reklamationer. Jag kände alla och alla kände mig, då gör man inte fel. Då skulle man skämmas ihjäl sig. :o

Posten har ju börjat med att alla ska kunna flera linjer och då förstår man ju hur kvaliteten blir. De försökte med mig men jag vägrade flytta runt (fick ingen löneförhöjning då). Mina kunder var väldigt nöjda , inga reklamationer. Jag kände alla och alla kände mig, då gör man inte fel. Då skulle man skämmas ihjäl sig. :o

Ja, precis. Med den gamla brevbäraren som kunde allt och kände alla blev det inte sådana fel, han hade alltid paketen med sig och la dom i lådan om man hade låst upp luckan, aldrig fel post i fel lådor, han vinkade, pratade och saktade även ner när man kom ridandes. :up:

Nu när de är så många och ingen vet vem som är vem, så blir det som bäddat för fel.

Hos oss har det som sagt varit så i mer än tio år. Tre linjer ska varje fastanställd kunna, minst. Sen ska en helst kunna minst en "delning" eftersom vi slaktar en linje i "stora" samhället sommartid. Själv kör jag numera fyra olika linjer, kan fyra av fem delningar, dirigentjobbet, kvällsturen samt FC. Detta har genererat i hela 450:- mer än minimlön, före skatt...

Ja, precis. Med den gamla brevbäraren som kunde allt och kände alla blev det inte sådana fel, han hade alltid paketen med sig och la dom i lådan om man hade låst upp luckan, aldrig fel post i fel lådor, han vinkade, pratade och saktade även ner när man kom ridandes. :up:

Nu när de är så många och ingen vet vem som är vem, så blir det som bäddat för fel.

Jag hoppas inte han la PAKET i lådan :eek: Paket ska ju kvitteras av mottagaren i många fall. Menar du större brev som varubrev och liknande? De är i så fall normalt förfarande... Samma med att ta med sig paket som är bokade, lägga rätt post (även om till och med jag gjorde fel i veckan :o så går det när tunna försändelser klistrat ihop sig) vinka, småprata och köra i lämplig hastighet. Det är sådant som sommarjobbarna får lära sig också.

Jag hoppas inte han la PAKET i lådan :eek: Paket ska ju kvitteras av mottagaren i många fall. Menar du större brev som varubrev och liknande? De är i så fall normalt förfarande... Samma med att ta med sig paket som är bokade, lägga rätt post (även om till och med jag gjorde fel i veckan :o så går det när tunna försändelser klistrat ihop sig) vinka, småprata och köra i lämplig hastighet. Det är sådant som sommarjobbarna får lära sig också.

Jag menade små paket//brev som han får lov att lägga i brevlådan, men som många nya brevbärare struntar i, såklart inte sånt man måste kvittera ut, större och dyrare paket tar jag med andra leveranssätt än postnord. :up:

Suck. Jag tycker Posten ska läsa INNANTILL innan de skickar ut sina lappar om paket/rek. Min man heter JOHN, inte Johan. Han får då och då paket/rek och allt som oftast står det Johan xxx på paketavin. Vilket innebär att han med STOR möda får ut sina försändelser, då namnet är felaktigt. Det händer så pass ofta att vi börjar bli irriterade. Heter man JOHN och dessutom har ett brittiskt efternamn, borde man inte få en lapp där man kallas Johan .....

Man vad tusan! Nu fick jag ett sms om att de varit här igen och försökt leverera ett paket som de inte kunde leverera. Paketet är ett sånt man levererar utan underskrift. Jag bor i hus så bara att ställa på trappen. Men jag har varit hemma hela dagen idag igen. Vad håller dom på med för lureri?!?

...och återigen har en spökchaufför varit här och gjort ett oerhört diskret leveransförsök, i måndags när jag inte lämnade min bostad på hela dagen. Det här paketet går det inte att beställa ny hemleverans på, så jag får försöka ragga upp en bilburen vän och hämta det innan det går tillbaka till Tyskland. Måste vara en sommarvikarie som inte har orkat försöka, för de ordinarie chaufförerna vet mycket väl att jag alltid är hemma.

Så jäkla surt när man beställer hemleverans just för att man har svårt att ta sig till utlämningsstället (pga sjuk och orörlig) och så blir det sånt här jäkla krångel ändå. Och någon poäng med att klaga lär det ju knappast vara, de drunknar ju i klagomål utan att något händer.

Man vad tusan! Nu fick jag ett sms om att de varit här igen och försökt leverera ett paket som de inte kunde leverera. Paketet är ett sånt man levererar utan underskrift. Jag bor i hus så bara att ställa på trappen. Men jag har varit hemma hela dagen idag igen. Vad håller dom på med för lureri?!?
Jag skulle be att få prata med den som "försökt" att lämna paketet och förhöra den ordentligt för att få fram vad som hänt. :devil: Vilket hus, vilken trapp, vilken dörr osv

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka