Låt oss prata om posten

Min man får inte ut försändelser hos Postnord (bara dem!) som kräver legitimation, med att visa sitt brittiska körkort. Han måste visa sitt pass! Nu är passet ivägskickat till England för att förnyas och trots att vi tog kopia på passets id-sida och visar det ihop med det giltiga körkortet, är det tvärstopp. Nu måste vi skicka in för en fullmakt åt mig, vilket tar en vecka. Fullmakt gäller sen inte när man ska lösa ut personliga saker som t.ex. pass .... så hur sjutton ska det gå när passet är det han ska lösa ut.....??

Själv kan jag hämta ut vad som helst med mitt svenska körkort.

Min man får inte ut försändelser hos Postnord (bara dem!) som kräver legitimation, med att visa sitt brittiska körkort. Han måste visa sitt pass! Nu är passet ivägskickat till England för att förnyas och trots att vi tog kopia på passets id-sida och visar det ihop med det giltiga körkortet, är det tvärstopp. Nu måste vi skicka in för en fullmakt åt mig, vilket tar en vecka. Fullmakt gäller sen inte när man ska lösa ut personliga saker som t.ex. pass .... så hur sjutton ska det gå när passet är det han ska lösa ut.....??

:) Lite roligt är det allt, fast ändå bra att de har krav på att det verkligen är rätt person som löser ut försändelser. Men hur ni/han ska få ut nya passet blir intressant att höra!

Ja, det fattar jag också. Jag är snarare frågande till hela händelsen. Inte så att jag inte förstår hur jag ska hantera situationen.
Då får du nog vända dig till högre ort på PN, det är ju naturligtvis ett ekonomiskt beslut som togs högt upp. Jag skulle också bli sur om nån skickade saker till mig på fel adress.

Men det låter ju skitskumt! Min mamma fick hämta ut ett paket till mig efter jag printscreenat avi-smset och mmsat detta + bilder på mitt körkort :p

Jaa men det var ju inte ens var jag som hämtade ut paketet utan min mamma. Ett brittiskt körkort med tillhörande ägare borde ju slå ett svenskt på bild utan ägare kan en tycka :D
Jag tror det beror lite på hur plikttrogen personalen är..... Mannen fick nämligen, efter tre misslyckade försök, ut sitt paket när en annan person stod vid disken....... Allt hen behövde var ju siffrorna på passet, och de fanns på kopian. Det rörde sig heller inte om nåt verkligt speciellt, typ adoptionsbevis eller pass (..!!) utan en framlykta till en motorcykel :-)

Oj! Låter extremt irriterande! Nu vet jag inte hur du gör och om det är online-formulär som du fyller i, men du kan absolut skippa mellanslaget!

Kollade och mellanslaget fylls i automatiskt, mao jag kan inte ändra efteråt...

Fortfarande inte fått något paket, ligger just nu i Jönköping sedan två dagar tillbaka utan att något mer hander... Så irriterad just nu! :banghead:

Jag tror det beror lite på hur plikttrogen personalen är..... Mannen fick nämligen, efter tre misslyckade försök, ut sitt paket när en annan person stod vid disken....... Allt hen behövde var ju siffrorna på passet, och de fanns på kopian. Det rörde sig heller inte om nåt verkligt speciellt, typ adoptionsbevis eller pass (..!!) utan en framlykta till en motorcykel :-)
Uppdatering: Kvinnan som lämnade ut min mans paket, med enbart brittiskt körkort som leg, fick på pälsen av arbetsgivaren för att hon begått tjänstefel....... Det var inte roligt alls, för henne.

Jag fick hem en fullmakt sen, för att i fortsättningen lagligt kunna hämta ut hans paket. Men - en fullmakt gäller INTE när man t.ex. ska hämta ut id-handlingar som pass etc. Så - HUR skulle han då kunna hämta ut sitt pass, som låg i brevet han behövde pass för att hämta ut??? Helt bisarrt!

Men - när passet kom (skickat med DHL men att hämtas ut hos Postnord...) och vi stod där handfallna med avin, såg vi att man kunde få försändelsen skickad till dörren... Finemang! Ja tack, sa vi. Två dar senare kom mannens pass, i rekommenderad, superviktigt försändelse, till vår dörr. Mannen var inte hemma --- så JAG skrev under, visade inget leg utan bara skrev en kråka i den där lilla maskinen dom har. Varsågod!

Alltså ..... Jag kunde faktiskt ha varit vem som helst! Vi är förståss glada att vi slapp ännu mer trassel, men - visst är det absurt? Från den ena ytterligheten till den andra, liksom...

*Skadeglad* :rofl:

Till TS och själva tråden: Både Postnord och Bring Citymail genomför omfattande omorganisationer i sina verksamheter. Bring har stora problem i vissa områden, Postnord har enorma problem i många områden. Såhär går det när man ska hålla på och effektivisera utan att ta hänsyn till sin personal.

Senast ändrad:
Dags att ha fjärilar i magen igen. :nailbiting:
Tanken är att jag ska få ett paket (eller det är en kartong) men brev räknas det nog som, då det inte är spårbart och Postnord är det som ska se till att leverera det hem till mig.
Lyckades prata med brevbäraren idag (vikarie?) om det och antagligen är det min ordinarie brevbärare som har utdelningen imorgon trodde hon vilket jag verkligen hoppas på.
Måtte det komma innan helgdagarna och måste jag hämta det hos ombud så hoppas jag kunna lösa det på något mysko vis.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder

Hästrelaterat

Tillbaka