Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stoppa och stoppa in hästar var inte ovanligt.Lite halvt OT men ändå inte.
Jag är uppväxt på landet med en lantnrevbärare av den gamla sorten. Ni vet den som har koll på allt och alla samt kör ner med posten och meddelar att han stoppat in en av hästarna i hagen igen.
Min kusin var i Australien för ca 20 år sedan och skickade då ett litet vykort med följande adress:
Familjen X (ovanligt namn)
Någonstans utanför X-orten, kör i riktning mot Malmö och ta till höger vid X-kyrkan, därefter en massa backar i vad som känns som en evighet om man cyklar. Stor gård till höger med vit stor verkstad.
Sweden
Det kom fram
Och jag gissar på att brevbäraren fick sig ett gott skratt.![]()
"Censur" Nordpost! Ff inget paket, ff samma info som förra veckan om att det transporteras osv. Kollade på Nordposts sajt där de har info om störningar och just nu är det visst "störningar" i pakettransporten, men det skulle inte gälla mitt postnummer...Gaahhh! Beställde en grej från en butik i tisdags (el eg tidigt måndags kväll), med vanlig transport. Enligt info skulle det ta 2-4 dagar för leverans, vilket jag tolkar som "finns att hämta på utlämningsstället" typ. Följde sen kollit via söktjänst, och det hämtades upp den 6 april på morgonen i Borås för att sedan samma dag befinna sig kl 20:02 i Torsvik, dvs Postnords omlastning, sedan dess har det stått som "Försändelsen transporteras"... Ok jag vet att det inte är eoner av tid, men det borde ha kommit fram i senast fredags, tycker jag.
På den gamla goda tiden (Posten-tiden) hade det kommit fram tror jag! Obs, det är ett litet paket ca 0,5 kg. Inget stort och bökigt paket.
Var även in till utlämningsstället för att höra om det möjligtvis var där det hade fastnat, om de inte haft tid att scanna in det, men det finns inte där. Personen där sa att det kan ha skickats fel??? Att säga så, tyder enl mig på att det väl inte är alltför ovanligt
Hoppas det kommer imorrn iaf (min tya telefon)!
Har du ringt kundtjänsten? Det hade jag gjort"Censur" Nordpost! Ff inget paket, ff samma info som förra veckan om att det transporteras osv. Kollade på Nordposts sajt där de har info om störningar och just nu är det visst "störningar" i pakettransporten, men det skulle inte gälla mitt postnummer...
Också tillsynsmyndigheten Post- och Telestyrelsen, PTS, får in klagomål av den här arten. Och det är både Bring och Postnord som pekas ut som ansvariga.
– Det här är mycket allvarligt. Jag hade ett möte med Bring om den här saken för några månader sedan, säger Olof Bjurö, avdelningschef på PTS.
Upprinnelsen till det mötet var att man fått in klagomål på att kallelser till sjukhusbesök lämnats i trapphuset.
Har inte följt tråden så noga, men borde man inte skicka dem en länk till tråden så de får se själva vad de håller på med?
Hoppade in här för att jag såg en artikel
http://unt.se/uppland/uppsala/post-laggs-i-trapphusen-4191074.aspx
Verkar vara i samma anda. De lämnar deklarationsblanketter och annat i trapphuset bara.
En till http://www.unt.se/uppland/uppsala/postnord-tvingas-forklara-sig-4122497.aspx
Jag är helt säker på att de vet, finns såå många klagomål på nätet, t o m en egen grupp på Facebook, där man klagar högt och lågtHar inte följt tråden så noga, men borde man inte skicka dem en länk till tråden så de får se själva vad de håller på med?
Det är alltid bra att ta upp sånt med avsändaren för de är den som är kund till PN. PN måste vara rädd om sina kunder och det är ju den som skickar mycket som är viktig.Fick precis mail från NetonNet, mailade dem i måndags bara för att uppmärksamma dem om strulet med PN. Jag tänkte mig inte att få svar eg.
Men nyss fick jag mail, att det verkar som om PN tappat bort telefonen!!! Och NoN skickar en ny idag. Snacka om Service! Yay!
Får se hur lång tid det tar då, jag vet inte om de skickar med vanligt postpaket, igen, eller typ express!
Precis så jag tänkteDet är alltid bra att ta upp sånt med avsändaren för de är den som är kund till PN. PN måste vara rädd om sina kunder och det är ju den som skickar mycket som är viktig.
Oj! Låter extremt irriterande! Nu vet jag inte hur du gör och om det är online-formulär som du fyller i, men du kan absolut skippa mellanslaget!Vill bara flika in att Bring står inte så högt i kurs just nu. Beställer från ett företag som skickar via dem ca en gång per 6 mån. VARJE gång sedan de bytte har jag inte fått mitt paket förrän efter manga påstötningar. Av någon anledning tappas första siffran i postnumret bort. Antar att det har med mellanslaget som är mellan siffra 3 och 4?
Att orten finns med spelar ingen roll, paketet skickas fram och tillbaka mellan Jönköping och Oslo... Påtalar till avsändaren, de svarar att de redan påpekat till Bring en gång. Ändå skickas paketet tillbaka till Oslo dagen efter. Sedan jagar jag igen och igen och igen...
Väntat nu ca 3 veckor på något som borde kommit för 2,5 veckor sedan. Hade inte varorna varit så bra hade jag slutat handla...
Det var länge sen paket eftersändesPostnord.Dottern har fått paket skickat till sig från utlandet. Avsändaren har angett vår gamla adress och paketet ligger nu på ett ICA ca 20 mil härifrån. Eftersändning gäller tydligen inte när paket kommer från utlandet. Jag måste betala 225 kr för att få paketet skickat till vår faktiska adress.
Och jag vet inte, deras regler kanske ser ut så. Men jag är ändå orimligt irriterad på deras vaga förklaringar och totala ovilja att förstå att det är lite bökigt för mig att åka 20 mil för att hämta ett paket.
![]()
Men det är ju helt rubbat! Det är 2016, borde man inte kunna göra det? Och hon sa ingenting om att det skulle vara för att det är ett paket utan just för att det kom från utlandet.Det var länge sen paket eftersändes