Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är lite det som jag inte gillar med paket som körs ut utan kvittens, att någon förbipasserande ska komma och förbi och bära iväg med ens grejer.Hjärtat i halsgropen i tisdags när jag 13:42 får ett mail om att mitt paket från vetzoo levererats ut kl 08:49 på morgonen.
Inte sjutton stod det nåt paket där när jag var ute med hunden på fm.
Går ner för att kolla om han lyckats hitta ett annat hus med röd dörr men då står paketet på trappan.
Pust....
Mest irriterad var jag när jag bodde hos mamma och pappa och jag och syrran beställt varsin stereo
Kommer hem på kvällen och där står paketen med stereoapparaterna på trappan fullt synliga ute på landet med vägen gåendes 10 meter från trappan..
Men det måste ju vara Postens fel att det kom framEftersom jag flyttade i förra veckan kan man ju inte begära att alla känner till den nya adressen. Idag fick jag dock ett brev vidarebefordrat till mig där adressen var en kombination av mitt förra boende och förrförra boende. Postnummer och ort stämde med adressen jag precis flyttat ifrån. Gatuadressen och numret var min förrförra adress som jag flyttade ifrån för 2½ år sedan.
Mycket märkligt. Avsändaren var mitt försäkringsbolag där jag dessutom försäkrat mitt nya boende så min nya adress fanns ju i deras system när jag ringde och undrade om vad som stod på.
Trots den märkliga adresskombinationen kom det alltså fram.
Man begär väl själv om man vill ha utan kvittens, så har det varit när jag beställt hästskor. Jag ansåg att de inte var så stöldbegärliga i min trapp.Det är lite det som jag inte gillar med paket som körs ut utan kvittens, att någon förbipasserande ska komma och förbi och bära iväg med ens grejer.
Självklart gör man det. Om jag beställer saker som inte är stöldbegärliga och jag kan få det levererat till dörren, med eller utan kvittens, för samma kostnad som vanliga frakten till mitt ombud väljer jag hemleverans. Men när man tänker efter så är det ändå lite riskabelt, även om man egentligen får skylla sig själv om det blir stulet.Man begär väl själv om man vill ha utan kvittens, så har det varit när jag beställt hästskor. Jag ansåg att de inte var så stöldbegärliga i min trapp.
Ja det är konstigt att folk sätter upp jätte stora fina lappar med "Ej reklam" men inte ens orkar skriva ut sitt namn eller adress. Eller för den delen byta ut adress numret på lådan till det aktuella. Där jag kör är det många som har kvar de gamla adress numren på lådan, de byttes ut för 15 år sedan..Som tidningsbud vill jag lägga in en boll från andra änden också, vad gäller saker som kommer fel o.s.v. Folk måste lära sig att sätta nr/namn på lådorna/brevinkasten. Även om lådan är nära huset (man ser inte husnummer så lätt i kolmörker på avstånd). Man måste se till att inte brevlådan sitter vid stammen av en buske stor som halva trädgården (dyngsur blir man när man grävt sig ut från busken igen och lyckats lämna tidningen). Det är också trevligt om det går att öppna brevinkastet mer än 2 mm så att tidningen får plats även när ica har beställt extra reklamsidor xD
Nej men framför allt, ni som får post/tidningar fel - märk lådan. Ordentligt! Det är inte roligt att stressa runt och leka gissningslekenni som bor i samma trappuppgång som nån med nästan samma namn kan väl se till att hela både för- och efternamn står tydligt utskrivna
![]()
Ja det är konstigt att folk sätter upp jätte stora fina lappar med "Ej reklam" men inte ens orkar skriva ut sitt namn eller adress. Eller för den delen byta ut adress numret på lådan till det aktuella. Där jag kör är det många som har kvar de gamla adress numren på lådan, de byttes ut för 15 år sedan..
Är sjukt glad över att ordinarie jag kör med har skrivit ut en beskrivning på var alla lådor är. Annars hade jag aldrig hittat hälften av dem.
Inte om man har fa-skatt och revisor![]()
Dags att bli orolig igen men hoppas på det bästa, d.v.s..s att hemleveransen fungerar utan problem så jag slipper ordna hjälp för att hämta hos ombud, inte en chans att ordna det på egen hand utan bil.
Tyvärr kan jag inte förlita mig till min underbara brevbäraredenna gång misstänker jag då kollit är lite för stort för att gå med ordinarie utdelning.
Snälla håll tummarna, uppdatering kommer så snart jag vet något givetvis![]()
Och bara för att jag har varit så himla nöjd med min utkörning så åkte jag på en nit idag. Postnord påstår att de har varit här och försökt lämna ett paket idag på morgonen - vilket är lite märkligt eftersom jag har suttit vid mitt fönster med utsikt över vägen och inte sett röken av någon postbil. Ringde kundtjänst och fick då veta att mitt paket åter befinner sig på terminalen - de menar alltså att det har lastats, körts hit, försökt levereras, körts tillbaka och lastats av - allt detta under loppet av drygt en timme. Verkar ju helt rimligt.![]()
Jag har på senare tid börjat reta mig en aning på postväsendet i Sverige.
B.
2-4 dagar är ju alltid vardagar. Lördag och söndag får du räkna bort. Med en beställning gjord på tisdagen har det gått 4 dagar först på måndag.Gaahhh! Beställde en grej från en butik i tisdags (el eg tidigt måndags kväll), med vanlig transport. Enligt info skulle det ta 2-4 dagar för leverans, vilket jag tolkar som "finns att hämta på utlämningsstället" typ. Följde sen kollit via söktjänst, och det hämtades upp den 6 april på morgonen i Borås för att sedan samma dag befinna sig kl 20:02 i Torsvik, dvs Postnords omlastning, sedan dess har det stått som "Försändelsen transporteras"... Ok jag vet att det inte är eoner av tid, men det borde ha kommit fram i senast fredags, tycker jag.
På den gamla goda tiden (Posten-tiden) hade det kommit fram tror jag! Obs, det är ett litet paket ca 0,5 kg. Inget stort och bökigt paket.
Var även in till utlämningsstället för att höra om det möjligtvis var där det hade fastnat, om de inte haft tid att scanna in det, men det finns inte där. Personen där sa att det kan ha skickats fel??? Att säga så, tyder enl mig på att det väl inte är alltför ovanligt
Hoppas det kommer imorrn iaf (min tya telefon)!
Jo, jag förstår det, men tycker ändå att om paketet finns i transportsystemet på onsdagen, så borde det ha kommit fram redan!2-4 dagar är ju alltid vardagar. Lördag och söndag får du räkna bort. Med en beställning gjord på tisdagen har det gått 4 dagar först på måndag.
Jag tror inte det sorteras nattetid utan bara dagtid. Så då tar det lång tidJo, jag förstår det, men tycker ändå att om paketet finns i transportsystemet på onsdagen, så borde det ha kommit fram redan!
Men som sagt, min åsikt!