Låt oss dela supertips!

Miran

Trådstartare
I en helt annan tråd (kommer inte ihåg vilken) fick jag i förbifarten för ett tag sedan ett supertips. Tack @mandalaki !!! Och då tänkte jag att det vore väl bra om vi kunde dela supertips av alla de slag i en speciell tråd?

Så vad har ni för supertips att dela med er av???

Supertipset jag fick handlade om att man kan köpa en kylbädd för katt eller hund och använda i sängen om man lider av nattliga vallningar. :crazy: Det låter kanske så där, och jag var himla skeptisk innan. Men det är toppen!!!:banana: Jag har hemska värmevallningar nattetid och har varit tvungen att gå upp varje timme för att svalka ner mig och det gör mig så himla trött. Men nu fiska jag bara upp min lilla kylmatta, lägger mig på den och blir omedelbart nerkyld så att jag kan somna om.:) Jag har faktiskt köpt två att byta om med. Kyleffekten försvinner efter en stund.

Jag har ett eget supertips också för de som råkat få väldigt riklig squashskörd (lätt hänt). Har börjat använda överflödet till att bl.a baka muffins som smakar som mjuk pepparkaka. Jättegoda!!!

Tog det här receptet:
  • 3 ägg
  • 2 1/2 dl strösocker
  • 5 dl vetemjöl
  • 2 tsk bikarbonat
  • 1 krm salt
  • 1 msk kanel
  • 1 msk vaniljsocker
  • 200 g smör eller margarin
  • 5 dl riven squash (5 dl motsvarar ca 500 g)
  • smör eller margarin till formen
Det här är för en stor kaka, men att göra muffins i stället blir mycket behändigare. Väldigt saftiga och goda. Jag lade också till en matsked pepparkakskryddor utöver kanelen, blev ännu godare. Är man inte så noga med kalorierna kan jag tänka mig att en dumlekola nerryckt i varje inte skulle göra dem äckligare på något sätt ... :)

Krokar hemma. Överallt, i alla rum och gärna utomhus också. Så mycket lättare att hålla kläder etc uppe från golven och lättare att se var man hängde av sig nyckelknippan/mössan/väskan/saxen etc än när de försvinner ner i någon låda.

I en helt annan tråd (kommer inte ihåg vilken) fick jag i förbifarten för ett tag sedan ett supertips. Tack @mandalaki !!! Och då tänkte jag att det vore väl bra om vi kunde dela supertips av alla de slag i en speciell tråd?

Så vad har ni för supertips att dela med er av???

Supertipset jag fick handlade om att man kan köpa en kylbädd för katt eller hund och använda i sängen om man lider av nattliga vallningar. :crazy: Det låter kanske så där, och jag var himla skeptisk innan. Men det är toppen!!!:banana: Jag har hemska värmevallningar nattetid och har varit tvungen att gå upp varje timme för att svalka ner mig och det gör mig så himla trött. Men nu fiska jag bara upp min lilla kylmatta, lägger mig på den och blir omedelbart nerkyld så att jag kan somna om.:) Jag har faktiskt köpt två att byta om med. Kyleffekten försvinner efter en stund.
Jag köpte en till min mamma. Hon är jätteglad i den hon också!

Använd ättika till allt. Få bort äcklig lukt i tvättmaskin/diskmaskin/kylskåp

Tvätta kläder som luktar skunk i ättika

Tar bort kalkbeläggningar, kan användas i toalettstol.

Tar bort doften från kiss om man har husdjur som kissar inne.

Motverkar mögel så man kan stryka på det på angripna ställen. Jag har använt det på läder som fått ytmögel.

Ja.. ättika till allt.

Två tips jag fått av en frisör.

Hårsprej för att ta bort hårfärg.
Har det kommit hårfärg någonstans där det inte borde, t.ex. på någon möbel eller golvet? Dränk fläcken i hårsprej och låt stå en stund så det hinner lösa upp färgen, torka sedan bort. Funkar bäst när hårfärgen ännu är våt, men kan vara värt att testa även om det hunnit torka.
Kan inte lova att det fungerar på alla ytor, men har varit det mest överlägsna sättet som jag provat att få bort färg på.

Om man färgar håret hemma, när det är dags att tvätta ur färgen, börja först med att tillsätta lite vatten. Arbeta upp hårfärgen till ett skum som du sedan "tvättar" håret med som om det vore ett schampo. Gnugga i pannan, nacken och på öronen om det kommit färg där, detta skum tar väldigt bra bort det. Skölj sedan och fortsätt enligt anvisningarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka