B
Beckasin
Ja...jag har läst alla inlägg här om fler som har svårlastade hästar. Nu är det så att jag själv har råkat ut för det och vet inte vad jag ska göra. Kanske kan du hjälpa mig? Läs detta och tänk efter:
Mitt sto har inte varit svårlastad innan! Hon blev det förra gången på tävling och jag vet inte vad som hänt!
Mitt sto går fram till lemmen, sen fryser benen fast. Rör sig inte alls!!
Försökt med muta..mycket godis, men hon bryr sog inte om detta ÖVERHUVUDTAGET!!!
Försöker man knepet "dra - hästen går ett steg fram - släpp" fungerar inte alls!
Tar man fram ett spö, blir det tusen gånger värre och då blir hon hypernervös och går åt alla andra håll istället för på transporten.
Lika så linor - ja stackars den som håller i dom!! Hon bara plöjer egenom.
Ja, vet inte alls vad jag ska göra. Hon var som sagt inte svårlastad innan. Vet inte vad som hänt. Kanske är detta bara "testing" ifrån henne?!?
Har du några tips: Snälla dela med dig i sådan fall
Mitt sto har inte varit svårlastad innan! Hon blev det förra gången på tävling och jag vet inte vad som hänt!
Mitt sto går fram till lemmen, sen fryser benen fast. Rör sig inte alls!!
Försökt med muta..mycket godis, men hon bryr sog inte om detta ÖVERHUVUDTAGET!!!
Försöker man knepet "dra - hästen går ett steg fram - släpp" fungerar inte alls!
Tar man fram ett spö, blir det tusen gånger värre och då blir hon hypernervös och går åt alla andra håll istället för på transporten.
Lika så linor - ja stackars den som håller i dom!! Hon bara plöjer egenom.
Ja, vet inte alls vad jag ska göra. Hon var som sagt inte svårlastad innan. Vet inte vad som hänt. Kanske är detta bara "testing" ifrån henne?!?
Har du några tips: Snälla dela med dig i sådan fall