lastning.....

J

jooosan

hejhej:P jag ska lämna tillbaka min fjording som jag har haft på foder nu snart i nio månader, ska lämna henne på fredag....men när hon åkte tilll mig hade hon inga transportsskydd eller någonting, men nu när jag ska lämna henne känns det bäst att sätta på något, men jag har dock inga transportsskydd..men jag har läst och sett att man kan använda lindor..hur ska man linda då? långts ner till hoven eller?
det är ingen lång sträcka hon ska åka,,,lite drygt en halvtimme... :angel:

Sv: lastning.....

Åker själv utan skydd då hästen avskyr sådana doningar och ägnar stor möda åt att få av dem. Det jag kan använda är lindor som jag lindar ganska långt ned och boots. Det är ju främst vid av och pålastning som skador uppstår.

Mvh//LG

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 661
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 810
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 176
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar