läste på SIFs hemsida

Sv: läste på SIFs hemsida

Trevligt och fungerar bara veterinärkontrollen så att ev hovömma hästar stoppas så är det bara positivt :banana:

Antagligen kommer detta med hovar/skoning bedömas lika flexibelt som betten gjorts 2004. Undrar ändå om det kommer att vara OK med användandet av andra skor än de gängse i metall (åh vad hette de nu igen? I plast eller vad det nu är iallafall!)? Finns ju även Easyboots och sådant, undrar om de blir godkända att tävla i?

Har jag tolkat saken rätt så gäller, skoregeln som förut eller utan skor. Inget däremellan gäller, dvs easy boots eller annan ersättning.

Häftigt!! Tycker att det är jättebra att SIF vågar prova på saker! :banana:

Ja nu är det ju inte bara SIF som tar ställning till detta, när regelerna bestäms utfrån FIPO gäller dessa alla länder som tillämpar FIPO.

Måste ryttaren ha skor då?

*undrar bara lite*

Ja tyvärr, ännu har man inte kommit till den avdelningen. Ryttarens utrustning alltså.

Liknande trådar

Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 661
Senast: xfie
·
Gravid - 1år I sommar ska maken, jag och vår lilla bebis resa till makens familj och tillbringa uppåt sex veckor där. Flyget tar några timmar...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 469
Senast: Dorinda
·
Träning Hej, Förslag på alternativ träning för ett 12-årigt dressyrponnysto som är lite för smart för sitt eget bästa. Hon går 2-3 dressyrpass i...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: JenIng
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 301
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix