Att stolen är från 9 kilo betyder att den är testad med en niokilosdocka. Det viktiga är att barnet sitter bra i stolen, selen kommer ut på rätt ställe vid axeln, barnet inte kan åla sig ur osv.
Däremot hade jag, beroende på vilket land det handlar om, kollat upp både en och tre gånger att det handlar om en bakåtvänd bilbarnstol. Det är verkligen inte självklart överallt…
Om ni kan få reda på vilken modell de har kanske ni kan testa i butik hemma innan ni åker? Och om hon inte sitter bra i stolen ta med babyskydd?
Ja men det är ju svårt att veta innan, om man inte har möjlighet att prova exakt den modellen, men ska absolut höra av mig till dem och kolla vad det är de har. Att vi kommer dit och de bara har framåtvända tänker vi inte riskera såklart
Spanien är det som det gäller, och jag vet inte riktigt hur de tänker där när det gäller bakåtvänt vs framåtvänt.
Och ja, att ta med vårt babyskydd får ju bli lösningen annars, men det hade varit himla skönt att slippa släpa med det...
Tycker dessutom inte hon sitter lika bra i det när man bältar henne som i basen, men kanske jag som haft dålig teknik