Jag googlade just vad en stokke prampack ar ... det ar alltsa en "gate check" vaska for en stroller? Den kostar pa Amazon $199 Det kom ocksa upp en enkel "gate check" pase for strollers ... for $13. Det ar nog vad jag skulle valja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj vad dyrt! Den kostar ny 1200 kr men har hittat begagnade för 600 kr. Jag får klura lite på det här. Jag har aldrig rest med bebis förut och det är ju en hel del extra att tänka på märker jag tack för alla tips!Jag googlade just vad en stokke prampack ar ... det ar alltsa en "gate check" vaska for en stroller? Den kostar pa Amazon $199 Det kom ocksa upp en enkel "gate check" pase for strollers ... for $13. Det ar nog vad jag skulle valja.
Oj vad dyrt! Den kostar ny 1200 kr men har hittat begagnade för 600 kr. Jag får klura lite på det här. Jag har aldrig rest med bebis förut och det är ju en hel del extra att tänka på märker jag tack för alla tips!
Jag fick inte boka egen stol när jag flög med Tui...Att man får ha barn under 2 i knät betyder inte att man måste. Du hade kunnat boka egen plats, betalat mer pengar och haft bebisen i babyskydd där...
Vi hade som sagt med våran vagn hemifrån när vi har rest med dottern. Vi har köpt en resväska till vagnen, som jag aldrig hade åkt utan! Jag hade nog aldrig rest någonstans utan våran egna vagn, jag värdesätter all hjälp man får av denOj vad dyrt! Den kostar ny 1200 kr men har hittat begagnade för 600 kr. Jag får klura lite på det här. Jag har aldrig rest med bebis förut och det är ju en hel del extra att tänka på märker jag tack för alla tips!
Men va konstigt - undra varför? Kan inte förstå varför man inte skulle kunna göra det.. flygbolaget tjänar ju på det! Ringde du o frågade?Jag fick inte boka egen stol när jag flög med Tui...
Nej, jag konstaterade bara att det var så. Jag tänker att de tjänar mer på att fylla hela planet med fullbetalande? Och fullt var det! Såg inga andra småbarn med egna säten.Men va konstigt - undra varför? Kan inte förstå varför man inte skulle kunna göra det.. flygbolaget tjänar ju på det! Ringde du o frågade?
Ok! Min erfarenhet säger att man ofta behöver ringa o boka egen plats till barn under 2... att det inte går via hemsidan! Och att du inte såg andra barn på egna säten är ju inte konstigt, de flesta väljer ju att ha barnet i knät, det är ju (typ) gratis... men tror fortfarande att det går (om man vill) jag tycker allt annat låter helt osannolikt.Nej, jag konstaterade bara att det var så. Jag tänker att de tjänar mer på att fylla hela planet med fullbetalande? Och fullt var det! Såg inga andra småbarn med egna säten.
Ah det visste jag inte. Lite synd, då mitt exemplar är av modell större. Hade varit skönt att få lite space i det lilla miniplanet. Å andra sidan så har jag aldrig åkt i ett så litet plan på en långdistansflygning förut. Jag förväntade mig rätt mycket större plats än jag fick. Så jag hade nästan behövt veta exakt hur lite yta jag hade för att verkligen inse nyttan med eget säteOk! Min erfarenhet säger att man ofta behöver ringa o boka egen plats till barn under 2... att det inte går via hemsidan! Och att du inte såg andra barn på egna säten är ju inte konstigt, de flesta väljer ju att ha barnet i knät, det är ju (typ) gratis... men tror fortfarande att det går (om man vill) jag tycker allt annat låter helt osannolikt.
Jag är bekväm av mig och måste säga att just extrasäte är F a n t a s t i s k t när man reser med små barn. Nu har vår dotter passerat två men också innan dess bokade vi säte åt henne. Underbart skönt. Köpte en sådan där "flygsäng" (uppblåsbar) som hon sov gott på i säkert 7 h i sträck på väg hem från Mexico förra året t.ex. Guld värt på långflygningar framför allt!Och jag tycker det verkar jätteskönt, men är för snål för att boka extrasäte..så skönt att inte behöva hålla bebis hela tiden, särskilt med tanke på att jag har två små barn!
Hade lätt köpt extraplats om jag inte varit så snål!
Jag vet inte hur det är med större barn och gasig mage när man flyger för när jag flög så fick sonen magknip båda vägarna efter vi landat. Jag hade inte packat med pysventiler. Vet inte om man använder det på barn över året eller om det bara är till bebisar?Nåt speciellt man inte får glömma när man flyger/reser med barn?
Eller nåt som är onödigt att ta med? Eftersom man inte får ha eget handbagage till liten gäller det att planera.
Aldrig använt pysventil och tvivlar på att han uppskattar det nu .Jag vet inte hur det är med större barn och gasig mage när man flyger för när jag flög så fick sonen magknip båda vägarna efter vi landat. Jag hade inte packat med pysventiler. Vet inte om man använder det på barn över året eller om det bara är till bebisar?
Jag tyckte iaf att bärselen var guld värd! Man måste ju lämna vagnen ganska tidigt och att kunna sätta ungen i selen och ha händerna fria genom kontrollerna osv var super!
Massor av ombyten, både till dig och bebis / Mvh nedspydd varje flygresaNåt speciellt man inte får glömma när man flyger/reser med barn?
Eller nåt som är onödigt att ta med? Eftersom man inte får ha eget handbagage till liten gäller det att planera.
Hur gammal är barnet nu? Hur långt innan resan måste du bestämma dig?Någon här som har erfarenhet av att resa med bebis? Har nämligen funderingar på att ta med sonen till Florida för att hälsa på min syster som bor där. Min sambo kommer inte kunna följa med pga sitt jobb. Sonen skulle i så fall vara runt 5-6 månader när vi åker.
Hur funkade det för er? Packning? Tog ni med vagn? Bilstol? Ja alla tips mottages tacksamt