Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Som med personbil utan släp. Kopplar du på släp är det 80 km/h.
Därmed är det inte sagt att det är lämpligt att köra i hastigheter som med personbil när du har levande last och hästar ombord, men du får.
Det skiljs nämligen inte mellan djurtransport och varutransport när det gäller hastighetsbegränsningar. Och lätt lastbil (totalvikt max 3500 kg) är det samma hastighetsbegränsningar för som personbil.
Hihi den frågan ställde jag också innan jag köpte min. Nu vet jag att den inte orkar gå fortare än 100km/h så det blev snabbt uppklarat för mig. Kan därimot meddela att de står mkt mer obekymrat i en lastbil i 100km/h än i ett släp i 80km /h. Jag har ett stressto som åker så lugnt i lastbilen. har dessutom vattenhinkar i latsbilen som inte skvimpat över under färd. Vad du därimot ska tänka noggrant över är vilken bromssträcka du får samt hur du kör i svängar. Jag älskar min lastbil
Ekonomi & Juridik
Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Hästmänniskan
Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av.
Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
Hästhantering Nu har jag inte läst tråden jättenoga, så ber om ursäkt om jag missat något. Tyckte mig se någonstans att hon verkar gå ensam. Kan hon...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.