Ändå fick jag på pälsen av dig när jag tyckte illa om handgranater inslängda genom lägenhetsfönster men då var det ju riktat mot kriminella så att ett barn dog var inte så noga, det var ingen terror.
Jag håller med om att det du här beskriver, inte är terror.
Det är inte riktat mot en befolkningsgrupp - om du inte anser att "kriminella" är en befolkningsgrupp med egen särart (vilket man i och för sig kan tycka att de är).
Det låter mer som hämnd-aktion.
Jag är med på vad @sjoberga menar med gällande att anlägga brand på asylboenden men jag håller inte med tolkningen.
Jag uppfattar inte (men nu verkar det som om jag försöker läsa tankar) att syftet med att anlägga brand på asylboende, är att destabilisera staten. Jag uppfattar det nog som om din parallell inte är så tokig: det är en handling som är riktad mot målgruppen "de boende på asylboendet".
Dock inte individuellt riktat.
Så: nej, jag tycker inte att mordbrand på asylboende är ett terrorbrott, men det är i mina ögon definitivt ett hatbrott med rasistiska förtecken och som sådant ett allvarligt brott.
Jag tycker att mordbrand på asylboende är värre än hämnd på "kriminella" på en grovhets-skala.
Eftersom jag mer tolkar hämnd på kriminella som en intern uppgörelse. Som jag inte heller gillar, men ogillar inte lika starkt som mordbrand på asylboende.
Usch, det blir luddigt.