L

lissa

hej ska kolla om min ponny har en låsning då hon springer rulligt med bakbenen
och undrar vilket som är bäst IR terapi eller equiterapeut??

Sv: låsning

Hur menar du att hon springer rulligt med bakbenen? Antar det är i trav? Är det en ponnytravare eller en ridponny?

1. Veterinär
2. Massör/eguiterapeut om det inte är något fel på hästen
3. Kolla utrustning i samma veva

Hur menar du att hon springer rulligt med bakbenen? Antar det är i trav? Är det en ponnytravare eller en ridponny?

1. Veterinär
2. Massör/eguiterapeut om det inte är något fel på hästen
3. Kolla utrustning i samma veva

han är en travare. han gör så när han travar snabbt i lopp. har haft vetrinär och är inget på han. så ir terapi är inget att ha??. kan massöre kolla om det är låsning??

När travare brukar bli rulliga brukar det hjälpa över att kolla över med hovslagaren vad som är bäst för hästen. Annars är EQ ett bra alternativ. För vårat sto var smått rullig förut ,då satte vi på tyngre skor och hon blev mindre rullig. det där med balansering är nog väldigt viktigt inom travet.

min hovslagare kan inget om trav tyvärr ska testa tyngre skor fram.IR terapi skulle inte funka?? eq terapin har semester i flera veckor. skulle en massage funka?? han är lite stel i bakbenen. strecha gör jag redan

Senast ändrad av en moderator:

Har ingen aning om det där med IR om jag ska vara ärlig. Jasså blir det inte väldigt svårt då? en ridhovslagare skor tyvärr helt annorlunda än travarhovslagarna gör oftast. Jag är ridhästägare men ahr en travarhovslagare som skor både och . Guld värt!

ne när han har tunga viktboots fram blir han mycket bättre men han har smala ben så han tappar dom därför testa tungre skor

Okejokej , alltså om jag håller på med en sport då skulle jag anpassa hovslagaren efter det :) Speciellt i travet är ju balansering viktigt :) Din hovis är säkert jättebra men en fördel är ju om han kan något om balansering inom travsporten :)

där jag bor är det svårt att få tag på hovslagare och här finns det ingen som sysslar med trav annars hade ju jag tagit en som sysslade med trav

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hemmet Hej! Vi har köpt hus och kommer att låna 1 445 000 kr av banken. Just nu så har vi kollat med Nordea, handelsbanken och SBAB. Första...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
3 428
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Hej. Jag undrar om någon har erfarenhet och tips på produkter till ansikte som har både exem och akne? Min unga tonåring har alltid...
2
Svar
23
· Visningar
434
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring