Låsning i skuldran

Philosophia

Trådstartare
Jag vaknade i morse med något som kan beskrivas som nackspärr i skulderbladet. Jag kan knappt vrida huvudet åt höger och heller inte föra huvudet bakåt. Vidare gör det väldigt ont att t.ex. lyfta en gaffel mot munnen med högerhanden. Jag har försökt googla efter mobilitetsövningar, men det är superjobbigt att scrolla. Någon som har tips?
 
Försök lyfta upp båda armarna, precis som du ska sträcka på dig, tryck bak nacken lite, när det tar emot mellan skulderbladen, tryck armarna mjukt bakåt.
Det brukar hjälpa mig för att få loss låsningar i hela skulderpartiet. Gör det varje morgon..
 
Försök lyfta upp båda armarna, precis som du ska sträcka på dig, tryck bak nacken lite, när det tar emot mellan skulderbladen, tryck armarna mjukt bakåt.
Det brukar hjälpa mig för att få loss låsningar i hela skulderpartiet. Gör det varje morgon..

Tack! Jag känner ju att lösningen ligger där någonstans och har testat det hela förmiddagen. Men det känns som att det behövs något mer, typ något som trycker till. Jag har försökt locka min tyngsta hund till att trampa runt på min rygg när jag ligger på mage, men utan framgång.
 
Jag vaknade i morse med något som kan beskrivas som nackspärr i skulderbladet. Jag kan knappt vrida huvudet åt höger och heller inte föra huvudet bakåt. Vidare gör det väldigt ont att t.ex. lyfta en gaffel mot munnen med högerhanden. Jag har försökt googla efter mobilitetsövningar, men det är superjobbigt att scrolla. Någon som har tips?

En bra kiropraktor ska få väck det där på ett kick.
Jag får så ibland när jag slarvar med träning och sitter mkt framför datorn. Sambon/kiro fixar det direkt. Låter jag det fortgå utan behandling blir jag helt paj hela vägen upp i nacken med.
 
Tack! Jag känner ju att lösningen ligger där någonstans och har testat det hela förmiddagen. Men det känns som att det behövs något mer, typ något som trycker till. Jag har försökt locka min tyngsta hund till att trampa runt på min rygg när jag ligger på mage, men utan framgång.
Har du en tennisboll hemma? Sätt den där låsningen är, luta dig mot en vägg och "gnugga mot området?
 
En bra kiropraktor ska få väck det där på ett kick.
Jag får så ibland när jag slarvar med träning och sitter mkt framför datorn. Sambon/kiro fixar det direkt. Låter jag det fortgå utan behandling blir jag helt paj hela vägen upp i nacken med.

Min naprapat har ingen ledig tid förrän på onsdag (som jag har bokat in). Visst finns det andra, men jag är lite petig med vem som mixtrar med min rygg och nacke.
 
Tack! Jag har en piggboll - testar det!

Håller tummarna för att det funkar, jag har fått loss min axel hjälpligt med en sådan och därmed överlevt till min naprapattid :D

Jag kan rekommendera att skaffa en handhållen massagegrej (massagestav låter så fel i det här sammanhanget :laugh:), den är bra för att hålla igång sig mellan behandlingarna. Jag köpte min billigt (199 kr) på Rustas rea och den är suverän.
 
Ibland hjälper det att försiktigt stretcha framsidan på axeln/bröstet för mig. Se film för hur..
Kanske låter konstigt men kort muskel där är för mig väldigt förknippat med sånt problem såvida jag förstår rätt om hur det gör ont.
Egentligen en mer förebyggande övning, men på mig hjälper den även akut, men man får ju vara försiktig med hur mycket man tänjer. Och hur ofta man gör den.


 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 781
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 335
Senast: Fibusen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 071
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp