Laser/massage och vaccination samma vecka?

Lotus

Trådstartare
Behöver vaccinera hästen senast 120412, och det är en påskhelg mitt i detta så det är inte jättemånga dagar att välja på. Skulle dessutom behöva ta ut massör då han gått omkull och jag vill kolla upp och hjälpa till ev muskelsmällar. Något allvarligt verkar inte ha hänt (ta i trä) och det var en väldigt långsam och kontrollerad vurpa, men dock en vurpa.

För att undvika ev reaktioner av vaccinet - i vilken ordning och hur tätt vågar jag boka dessa besök? Vaccinationen måste ju ske, och det är risk att massören inte har tid innan påsk, om jag har otur. Vill helst inte ställa av för många dagar heller, om jag slipper.

Vad är minst dåligt?

Sv: Laser/massage och vaccination samma vecka?

Jag skulle börja med massagen och vaccinera 3-4 dagar senare. Efter massagen borde du väl kunna skritta i allafall - även om jag varit med om massörer som rått till upp till tre dagars vila. Att massera en häst som har reaktioner av en vaccination i kroppen låter inte bra och kan nog också vara helt bortkastat om man ser till effekten av massagen.

Liknande trådar

Hästvård Mina 2 hästar blev vaccinerade mot influensa den 28 oktober. 1 vecka tog jag det lungt och red dom ej svettiga, bara lätt motion. 8...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: Luna10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka