M
Midi
Jag sitter o tittar lite även om det inte är dags just nu att köpa ngn häst. Men eftersom jag jobbat i ett ft-stall bland annat skulle jag gärna vilja prova och till det bheöver jag ju då en läromästare. Den behöver inte vara "lättast i världen" (pigga hästar är helt ok) men ändå trygg på banan (för jag lär ju dö av nervositet) och van vid många hindertyper (o gärna hoppa över de också )
Men vad händer med lite äldre ft-hästar? Jag ser annonser och enorma priser. Jag fattar ju att en läromästare inte kostar 25 000 kr men man brukar kunna hitta läromästare i hopp för runt 80'.
Så jag blir ju chockad när jag ser priser på 150 000 för en häst som gått deb.ft. Jag behöver ju en som gått lite högre.
eller är det bara en dröm för mig? Kanske enklare när dagen kommer att köpa en yngre eller ett fullblod från banan? Jag har aldrig haft en häst innan.
eller köpa en ren hopphäst o satsa på debutant ft en vacker dag?
Men vad händer med lite äldre ft-hästar? Jag ser annonser och enorma priser. Jag fattar ju att en läromästare inte kostar 25 000 kr men man brukar kunna hitta läromästare i hopp för runt 80'.
Så jag blir ju chockad när jag ser priser på 150 000 för en häst som gått deb.ft. Jag behöver ju en som gått lite högre.
eller är det bara en dröm för mig? Kanske enklare när dagen kommer att köpa en yngre eller ett fullblod från banan? Jag har aldrig haft en häst innan.
eller köpa en ren hopphäst o satsa på debutant ft en vacker dag?