Large breed till mindre ras?

K

Kimz0r

Maken handlade råkade köpa fel torrfoder idag, hela 15 kg. Puppy Large Breed i stället för "vanligt" valpfoder. Är det OK att mata vår västgöte med detta, eller ska jag skicka ner gubben och byta?
 
Sv: Large breed till mindre ras?

Jag hade bytat... i alla fall om det är en 15 kg säck.
Annars så får du ju ge mindre men jag har ingen aning om hur mycket mindre. Är väl bättre att byta, de förstår säkert.
 
Sv: Large breed till mindre ras?

Hunden bet hål i påsen, så nu kan vi inte byta den. :crazy: Nåväl, vill ändå veta om det är OK. :)
 
Sv: Large breed till mindre ras?

Han dör ju säkert inte:smirk:
Men jag hade nog gett mindre av det. Hur gammal är hunden?
 
Sv: Large breed till mindre ras?

Det vet jag ju. ;) Men man vill ju ha det absolut bästa till sin lilla bäbis. ;) Han är 13 veckor nu.
 
Sv: Large breed till mindre ras?

Du kanske kan blanda ut det med något annat foder? Ja jag är liksadan;)
 
Sv: Large breed till mindre ras?

Hade det varit en mindre påse... Men 15 kg? :crazy:
 
Sv: Large breed till mindre ras?

Han dör ju säkert inte:smirk:
Men jag hade nog gett mindre av det. Hur gammal är hunden?
me jag har för mig att sådana valpfoder som är till för stora raser (som jag tolkade att det var foder för) så innehåller dom MINDRE näring för att de inte ska växa så fort och få problem med leder och skelett. så jag hade gett mer av det!!!
men kolla näringsinnehållet och jämför med ditt vanliga fode - om det innehåller mindre näring % sett så ge mer - om det innehåller mer så ge mindre.
du kan nog garanterat ge det fodret - men att du kollar upp så din hund får i sig det den bejöver. och hellre för mycket än för litet när dom e valp (om det innne gäller en storvuxen hundras eller en ras som man vet kan få problem med leder och skelett)
 
Sv: Large breed till mindre ras?

Det varierar i mängd; vissa saker finns det mer av i puppy-fodret, annat finns det mer av i puppy large breed.

Puppy Large Breed
largebreedl.jpg


Puppy Chicken
puppyl.jpg
 
Sv: Large breed till mindre ras?

Största skillnaen ska vara storleken på bitarna samt smaken enligt min återförsäljare av Hills. Våran valp ville nämligen inte äta Large Breed utan föredrog lilla valpfodret pga smaken:smirk:

Du får höra av dig om din valp hastigt blir 1 m hög och väger över 40 kg ;)
 
Sv: Large breed till mindre ras?

Vi har kommit fram till att den lille ska få äta Large Breed. Västgötar är ju på gränsen till en stor ras (stor på små ben) och dessutom väldigt muskulösa. Vi håller koll på vikt och växt så ska det nog gå bra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 834
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 455
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 262
Senast: Lillebjörn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp