Lära ut Horsemanship?

E

Equiinox

Hej hej! :) Igår när jag var i stallet var det en tjej som frågade ifall jag tränade horsemanship. Och japp, det gör jag! Då sa hon att hon skulle vilja ha lite hjälp med ledarskapet eftersom att hennes ponny börjat ta över rätt bra nu.
Så ska alltså nu under påsklovet (kommande vecka) hjälpa henne lite.

Men jag har aldrig hjälpt någon så innan, så undrar ifall ni kanske vet lite vad man ska tänka på för att hon ska förstå o.s.v.. :) Personen som vill ha hjälp har inte tidigare hållt på med horsemanship alls. Själv lärde jag mig mest genom böcker och videor på typ, youtube. :o

Tack tack för tips. :bow:

Sv: Lära ut Horsemanship?

Personligen tycker jag att det är lite vanskligt att "lära ut NH" när man inte egentligen kan så mycket om själva inlärningen.
Risken finns att personen "fattar fel", drar egna felaktiga slutsatser osv.

Om jag var du skulle jag visa lite vad man kan uppnå om man tränar, typ som inspiration för henne. Och sedan råda henne att börja träna för en duktig instruktör som vet hur man ska lära ut detta på bästa sätt.

Att pula på med "NH" på kammaren kan så lätt bli fel. Sånt som funkar på din häst kanske inte alls funkar på hennes osv.

Precis!

Och TS: När du inte ens själv vet vad som är viktigt att lära ut så skulle jag verkligen inte hjälpa någon annan. Visst visa lite på din egna häst men jag skulle inte träna någon annan.

Kan bara hålla med Skuggi.

TS:

Det krävs inte bara att "man är duktig på NH" för att ha elever, du ska vara en bra instruktör som har ett upplägg med tanke bakom.

Och framför allt så ska man itne lära ut NH om man lärt sig via internet och böcker... Det rä itne ens säkert att det komemr fungera bra emd den häst som stallkompisen har, bara för att det fungerat bra med din egen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 343
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 013
Senast: WildHorse
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 882
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar