lära sig rida western!!

K

kramiz_tina

hej hej!!!
jag har ett varmblods sto som jag rider western på eller rättare sakt jag vill rida western på. men jag kan inget om denna sorts ridning.
men skulle gärna vilja lära både mig och min häst.
var kan jag lära mig bäst.

böcker är det någon ide?
instruktör? men var hittar man en sån?
filmer?

men tror ni det kan vara svårt att lära om min häst??

det har varit en förredetta travare och hon är 13 år. jag köpte henne av min lilla syster som haft henne i ett år. men problemet är att hon har blivit lärd med jätte korta tyglar. man måste hålla i henne regält när man travar och galoperar för annars sticker hon ibland har man fått hålla i henne så det gör ont i både henne och ryttaren.:cry:
men jag har tränat henne att rida med långa tyglar i ca en månad så läänge jag ägt henne och det går bättre men jag måste ändå hålla in henne sen släppa hålla in henne sen släppa å så håller jag på så ibland går det och ibland inte alls.
tror ni jag kan lära henne att rid på långa tyglar och sedan prova på att lära oss western

hoppas ni orkar läsa:crazy:

Sv: lära sig rida western!!

Vart bor du? Ja har hört att det finns någon i Boden lr vart det nu var men kring Boden som lär hästen western ridning och jag tror man fick gå utbildning själv, men ja vet inte du kanske bor längre ner i Sverige?;)

Du kan gå in på www.wras.se och klicka på distrkt syd.
Fortsätt titta på menyn i vänsterfältet och klicka på rubriken distrikt syd. Därefter välj rubriken klubbar, där får du en översikt över klubbar i södra regionen.
Klubbarna ordnar träningar med olika westerntränare och även annat trevligt.

Du hittar nog någon du kan ringa där.

Börja med att leta rätt på en tränare, som sagt var. Sedan är det inte så att western = långa tyglar. Långa tyglar är målet, inte det man börjar med när man rider western. Många tror liksom du att man ska börja med långa tyglar, men det fungerar inte. När man ska lära sig cykla börjar man inte med en enhjulig, eller hur? De flesta börjar på trehjuling...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 733
Senast: Häst_
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 321
Senast: lirco11
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 554
Senast: Roxy
·
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
12 078
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård