Lära mig att prutta

vinkelina

Trådstartare
dagens i-landsproblem. Jag kan inte prutta på jobbet. Stört omöjligt (hjälper inte att gå på wc heller)

Ni kan ju tänka er hur magen känns efter 8 timmar full med gas. Hemma fiser jag sedan hejdlöst i flera timmar, mannen skojar alltid att jasså, har du sparat nu igen.

Hur småfiser man lite diskret under dagen :p

dagens i-landsproblem. Jag kan inte prutta på jobbet. Stört omöjligt (hjälper inte att gå på wc heller)

Ni kan ju tänka er hur magen känns efter 8 timmar full med gas. Hemma fiser jag sedan hejdlöst i flera timmar, mannen skojar alltid att jasså, har du sparat nu igen.

Första tanken, hur mycket gaser har du egentligen? :D
Andra tanken, pysventil för småbarn? :angel:

Jag tänkte först att här var en "facerape", så en "bukerape" då. (För de som inte vet så är uttrycket menat när någon glömmer logga ur sin facebook och någon annan skriver ett lustigt inlägg i den personens namn.

Jag har nog aldrig riktigt haft behovet att gå och småfisa hela dagarna, inte hemma heller. Visst fiser jag, men inte regelbundet under dagen. Skulle det trycka på så går jag väl på toaletten, passar på när jag kissar eller nåt.

Varför har du så mkt gaser?
Se över mat eller träning kan hjälpa.
Om det funkar hemma men inte på jobbet antar jag att det är mentalt. Eller är det nåt annat som skiljer jobb/ arbete

Tyvärr, riktig fråga. Är laktosintolerant, men äter efter det. Utöver det magkatarr och ibs mage. Och sväljer massa luft (stress?)

Tyvärr, riktig fråga. Är laktosintolerant, men äter efter det. Utöver det magkatarr och ibs mage. Och sväljer massa luft (stress?)
Jag har också IBS och känslig för laktos
Men det blir bättre med att vara i rörelse och tex stå vid bordet istället för att sitta still på jobbet.
Samt att äta efter IBS

Här skulle jag vilja föreslå yoga:D
Wind relieving pose bakom skrivbordet... Mycket diskret!:up:

Skämt åsido, ts, så förstår jag ditt problem. Jag har också en knasmage som blir till en smärtsamt svullen ballong mot slutet av dagen om jag bara varit stilla inomhus. Försök ta dig upp och ut på minipromenader om det är möjligt någon gång under dagen.

Alltså- vad är det somhindrar?
Är det lukt, ljudet eller något annat?

Ljudet kan du minska genom att helt enkelt (varning för detaljer ;) ) dra isär skinkorna när du sitter på toa. Med rätt teknik pyser luften bara utan att avge ljud.

Är det lukten så skaffa doftsprej till toan eller väskan. Det doftar artificiellt frukt, citrus eller whatever och pruttet märks inte.

Vissa läkemedel kan ge gaser också.
Ta miniform tabletter eller dimetikon.
Finns receptfritt på Apoteket.
Följ anvisningarna på burken. Brukar kännas bättre efter 2-3 dagar, ibland på en gång.

Jag brukar lägga händerna på en bordskant eller liknande föra fötterna lite bakåt och sträcka på mig ordentligt några minuter det brukar få gaserna att röra på sig:D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 146
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 862
Senast: alazzi
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 518
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 021
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?