Att lära in trick är inte farligare än att lära hästen galoppera eller rygga, både trick och ridning kan bli farligt om det lärs in fel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att lära in trick är inte farligare än att lära hästen galoppera eller rygga, både trick och ridning kan bli farligt om det lärs in fel.
Men både ryggning, galopp och resa sig kan hästen använda mot sin ägare oavsätt om det är inlärt eller inte.Men köper du en häst räknar du med att den kan hjälperna för galopp och ryggning - men du kan inte alltid veta om hästen fått lära sig några trick eller hjälperna för dem.
Du tycker inte att risken är större för olyckor om hästen har lärts göra något som inte är normalt förekommande vid ett kommando? Hade någon lärt hästen börja galoppera vid ett pro så hade jag tyckt att det var enormt korkat det med. För det är just det, något som inte är normalt förekommande som man som normal hästmänniska inte kan misstänka eller räkna ut ska hända som gör sådant så farligt.Men både ryggning, galopp och resa sig kan hästen använda mot sin ägare oavsätt om det är inlärt eller inte.
Provred en gång en häst som lärt sig att stegra på kommando. Det vara bara ägaren som kunde rida den. För den trodde när en annan red att den skulle stegra. Fullkomligt galet och farligt. Sen är frågan om den fick problem med kotledsinflammation m.m. pga att ägaren sysslat med sådant som stegring
Håller jag med om, att det är korkat att lära en häst att något betyder en sak för just den medan det för andra hästar betyder något annat, är ju inte det trickträning går ut på.Du tycker inte att risken är större för olyckor om hästen har lärts göra något som inte är normalt förekommande vid ett kommando? Hade någon lärt hästen börja galoppera vid ett pro så hade jag tyckt att det var enormt korkat det med. För det är just det, något som inte är normalt förekommande som man som normal hästmänniska inte kan misstänka eller räkna ut ska hända som gör sådant så farligt.
Det är ju just sådant som diskuteras, där en häst gör något man som hästmänniska inte kan förutse. Jag hade en kompis som liten vars häst blivit lärd att sparka bakut när man klappade honom på halsen. (Det var inte min kompis som hade lärt honom det.) Skitkul verkligen, skitkulHåller jag med om, att det är korkat att lära en häst att något betyder en sak för just den medan det för andra hästar betyder något annat, är ju inte det trickträning går ut på.
Nä du skrev att det är dumt att lära hästen pro som galoppkomandå, lägger du handen framför manken på mina så stannar dom och ställer sig i bergsgeten, vinkar du fram ett dressyrspö blir det spanskskritt eller att hästen slår med frambenet men s ljud (ja jag vet är jag är gammalmodig där och inte har trav som trav) betyder trav och skritt betyder skritt och så vidare.Det är ju just sådant som diskuteras, där en häst gör något man som hästmänniska inte kan förutse. Jag hade en kompis som liten vars häst blivit lärd att sparka bakut när man klappade honom på halsen. (Det var inte min kompis som hade lärt honom det.) Skitkul verkligen, skitkul
Nu syftade jag inte bara på mitt enskilda inlägg.Nä du skrev att det är dumt att lära hästen pro som galoppkomandå, lägger du handen framför manken på mina så stannar dom och ställer sig i bergsgeten, vinkar du fram ett dressyrspö blir det spanskskritt eller att hästen slår med frambenet men s ljud (ja jag vet är jag är gammalmodig där och inte har trav som trav) betyder trav och skritt betyder skritt och så vidare.