animalasia
Trådstartare
Oj, jag hade inte låtit en okänd häst komma fram till mig och pussa mig på munnen. Lika lite som jag hade tillåtit en hund eller människa. Känns som märkligt beteendeJag tog hand om en häst som var aggressiv och angrep folk med bett, stegring och sparkar. Det berodde på att hästen inte trivdes. Jag såg till att bli vän med hästen, få honom att märka att jag lyssnade på honom och försökte förstå honom 100 %. Plus belöningar med godis. Hästen blev som förbytt när han märkte att någon lyssnade på vad han ville säga och förstod och gjorde därefter. Han fick förtroende. Nu är han en ängel i allt och sååå lugn. Folk är förundrade hur en häst tex kan vara så lugn i nya miljöer, i allt som har med transportering att göra.mm. Jag hanterar hästar så att de får vara med och bestämma och när de vet de blir de lyckliga. och jag behandlar aldrig en häst otrevligt med en massa tillsägelser-bara kommunikation hästen och jag emellan. Hästen går numera fram till okända personer och pussar dem spontant på munnen. Så gott tycker han om folk numera.