Lära gå fint i utställningkoppel

I

Instant

Hur ska jag lära min dvärgpinscher-valp, 6 mån, att gå fint i utställningkoppel?

Just nu så drar hon så fort hon får se något som är intressant, fasar över hur hon kommer göra på själva utställningsdagen med så många hundar överallt. :crazy:

Tips tack! :)

Sv: Lära gå fint i utställningkoppel

Enklast är om du går på ortens ringträning. Då får valpen även känna på miljön med många hundar.

Enklast är om du går på ortens ringträning. Då får valpen även känna på miljön med många hundar.

Anordnas tyvärr ingen här i närheten när jag behöver. Kan gå senare men behöver träna nu innan nästa utställning. :crazy:

Då får du träna hemma genom att gå i ring. När man visar hunden på utställning får man antingen springa en rund ring, triangel eller fram och tillbaka. Om hunden drar eller hoppar får du korrigera hunden. Se till att när hunden är uppställd så ska den stå i balans. Hur man gör är olika från ras till ras.

Min systers 4,5 månaders dp hade också problem med utskopplet.
När hon ställdes första gången förvandlades hon till en liten mustang och stångades bara i kopplet. Slutade med att hon fick släppa kopplet och ställa henne lös..

Tränatränaträna är det som gäller. Med en klicker kommer man ju även långt;)

Lycka till

//Gilly

Kontakt ,kontakt och kontakt...försök få hundens uppmärsamhet hela tiden.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 644
Senast: Rugge
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
824
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
640
Senast: Grazing
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18