lära en gammal hund stå xD

I

isan_love

hej, undrar hur ni tränade när ni lärde hunden "stå" våran hund är 3 år nu har alltid varit duktig och gör det mesta för lite godis :p
Men nu har jag stött på problem, hon kan de här kommandona: sitt, ligg, rulla, kryp, hoppa, rygg (ligger på ryggen), upp ( står på baktassarna) , ja tror inte det är fler...

Igår skulle jag träna detta, sitt-stå-sitt-stå-ligg men kom fram till att vi inte lärt hunden stå :o :rofl: (lite klockren, kan typ allt utom stå) men skulle försöka lära henne kommandot "stå" och det gick bra när jag var precis brevid henne då fick jag henne att förstå men när jag stod framför henne en bit ifrån ´kom hon bara fram till mej och ville busa :confused: , ja hur lär man "en gammal hund stå" hihi :p

Sv: lära en gammal hund stå xD

lägger till att ni gärna kan komma med förslag på nya saker jag kan lära min hund (golden retriever)

ta o sätt eller lägg hunden. ta en hand under magen och kommandot stå upp. Jag brukar ge handsignaler, när man gör det så ger man automatiskt en rätt signal...sen räcker det att du ger signalen stå upp med handen ( som tar under magen o uppåt )
Gud va kass jag är på att förklara :rofl:

gjorde det där med handen under magen "stolt" xD men vad gör du för nått tecken med handen då?

handflatan uppåt, och "lyfter" ...samtidigt som du i början ger kommandot "stå upp"

okey har testat nu och det börjar bli bättre :) så med lite övning så
;)

Vad bra :D
Det är så svårt att förklara, men det brukar kännas när det blir rätt

Har fått tipset att oftast träna fjärrkdirigering med hunden på en bänk eller liknande. Då lär sig hunden att vara kvar på samma ställe är den inte det så "trillar" den ner. Det fungerar superbra på min hund! Akta bara så inte bänken (eller vad du nu använder, prispallen på min ena klubb (sten) fungerar jättebra) är hal för då blir hunden bara osäker om den halkar runt.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 050
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 279
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 768
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31