Lära en äldre hund???

caradan

Trådstartare
Hej.
Kommer att ta över en 6 årig korsnings hanne nu i augusti och han är jätte snäll men kan ingenting. Sitt efter mycket om och med men inte stanna, ligg mm
Går det övht att lära en äldre hund eller är det ingen idé att enns försöka?

Sv: Lära en äldre hund???

Varför skulle det inte gå..? Gör precis som du skulle gjort med en valp. Lite extra tålamod o ödmjukhet måste du ha, för att lära känna honom o hur han fungerar o tänker. Lycka till. :)

när vi fick våran hund hade han inte ens lärt sig gå fint, sitta eller nåt. han var grymt okunnig o iuppfostrad. då var han vuxen.

lovar det funkar=)

jag har själv tagit över en hund för ett par år sedan...hon kunde inget...gjorde precis vad hon kände för men nu börjar hon bli riktigt bra...drar fortfarande men det ger säert med sig det med...Hoppas det går bra med nya hunden!

Det är klart det går, men det kan ta lite längre tid.
Jag lärde vår labbe konster såsom krypa, backa, spela död och rulla runt efter hon fyllt 6 år!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 609
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 248
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka