lappen resultat av betäckningen

Rotterö

Trådstartare
Skall denna lapp skickas till hingst hållaren??
Eller vem skall ha den .
Jag fick lappar i dag efter mycket tjatande mm

Sv: lappen resultat av betäckningen

Den borde du ha fått när stoet betäcktes....
Den skall fyllas i med uppgifter om fölet, dsatum, färg mm som står på, och skickas till hingsthållaren som sedan skickar underlaget för registreringen till dig (den du tidigare frågade om) när när allt blivit så sent för dig borde du fått den riktiga betäckningsrapporten med en gång kan man tycka.

Det som kom från hingsthållaren i dag
Papper för ID som idkontrolanten skall fylla i.
OchRegestreringsansökan
pchDenna lilla lappen
Resultat av betäckningen
Dessa 3 blad kom idag.
Skall då hingst hållaren ha repporten från betäckningen?
Eller vem skall ha vad. Så jag inte skickar papper till någon fel person.
Fick inget vid betäckningen

När min station konstaterade dräktighet rapporterar dom detta till hingsthållaren. Den "lilla lappen" fick jag sedan av hingsthållaren i god tid innan fölet kom. Jag fyllde då i den och skickade tillbaka den till hingsthållaren. Den ligger till grund för levandefölavgiften.

Den andra ska du kopiera och skicka med anmälan till fölbesiktning om du ska visa. Annars är det den som ID-personen fyller i. Då skickar du den efter detta till ASVH (för halvblod)

Hoppas det blev lite klarare. Lycka till med fölis!

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 645
Senast: Freazer
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 558
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 946
Senast: Derivata
·
Övr. Katt https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort :jawdrop:
Svar
9
· Visningar
1 220
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka