Läpp- käk- gomspalt

Noteca

Trådstartare
Hej på er! Tänkte kolla om det finns fler än jag här med ett lkg-barn, eller spalt av någon form? :-) Jag/vi har en dotter f-11 med total läpp käk och gomspalt. Har endå kommit lindrigt undan, hon har alltid ätit bra och intr haft så stora bekymmer med sina spalter.

Sv: Läpp- käk- gomspalt

Hej! Jo, man opererar läppen först, och våran dottet gjorde den op vid 4 mån ålder, sen har hon ävrn opererat gommen i två pmgångar, vid 8månaders ålder och vid 2 år. Det syns nästan inget på henne idag, hon blev väldigt fin. Hon hsr käkoperationen kvar att göra vid 6-8 års ålder. Har du ngn erfarenhet av lkg? :-)

Har du ngn erfarenhet av lkg? :-)
Nej :o bara det jag sett på tv, sett nån dokumentär med en kvinnlig läkare som åkte till Afrika och opererade barn. Och så reklamen för Operation Smile som visas på tv. Det är fantastiskt att de kan blir så fina efter operation. :)

Ja, just den kvinnliga kkirurgen opererade våran tös, så då förstår du att det blev ett strålande resultat :-D

Hej!

Sökte och hittade din tråd =) Vi väntar vår sprattlis 23/7 och på RUL upptäckte de LKG. Vi har varit på informationsträff i Uppsala, som vi kommer att tillhöra.
Där såg de vänstersidig spalt, men de kan inte se hur djup den kommer att vara.

Vilket team tillhör ni?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 420
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 270
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar