Länken till texten för svärmödrar och amning.

via

Trådstartare
Det har några gånger varit uppe en länk till en text som riktar sig till nyblivna far- och mormödrar.
Någon som vet vad jag menar, och var den finns? Jag har sökt i forumet utan att hitta den.

*via-sliter sitt hår*:crazy:

Sv: Länken till texten för svärmödrar och amning.

Jag har lagt in den flera gånger, kollat bland alla mina skriva inlägg :angel: Dum som jag är så ahr jag inte sparat länken, och bloggen där den fanns finns inte längre ;)

Tack, det var den jag menade.
Tyvärr stod det mest om de första 6 månaderna.
Svärmor har väldigt svårt att förstå att vi inte tvingar Idun att äta annan mat, när hon inte vill. Hon är också helt övertygad om att jag kommer att få blodbrist, samt bli helt urkalkad. Idun blir bortskämd och jag vet inte vad.
Hon äter ju annat, men inte så att hon blir mätt, utan vill amma efter den andra maten. Inte bra enligt svärmor...
Vi bör också ge välling trots att hon kräks av det, för hon vänjer sig säkert. Anledningen till att hon kräks är ju enligt svärmor för att hon är van att få bröstmjölk istället.

Glömde: Jag är väldigt förkyld nu, och har svårt att sova pga hosta. Svärmor erbjöd sig då att jag kunde få lite hostmedicin "med knark i, då sover man gott sedan". Jag sade försiktigt att det var ju snällt, men att det nog inte var så bra, eftersom jag ammar. Svärmor menade att det var väl alldeles utmärkt, för då kanske Idun skulle sova hela natten också. Mitt argument att det skulle ju vara skönt att få sova, men kanske inte genom att droga ungen gick inte hem.
*Trött*

Senast ändrad:

Tack, det var den jag menade.
Tyvärr stod det mest om de första 6 månaderna.
Svärmor har väldigt svårt att förstå att vi inte tvingar Idun att äta annan mat, när hon inte vill. Hon är också helt övertygad om att jag kommer att få blodbrist, samt bli helt urkalkad. Idun blir bortskämd och jag vet inte vad.
Hon äter ju annat, men inte så att hon blir mätt, utan vill amma efter den andra maten. Inte bra enligt svärmor...
Vi bör också ge välling trots att hon kräks av det, för hon vänjer sig säkert. Anledningen till att hon kräks är ju enligt svärmor för att hon är van att få bröstmjölk istället.

Glömde: Jag är väldigt förkyld nu, och har svårt att sova pga hosta. Svärmor erbjöd sig då att jag kunde få lite hostmedicin "med knark i, då sover man gott sedan". Jag sade försiktigt att det var ju snällt, men att det nog inte var så bra, eftersom jag ammar. Svärmor menade att det var väl alldeles utmärkt, för då kanske Idun skulle sova hela natten också. Mitt argument att det skulle ju vara skönt att få sova, men kanske inte genom att droga ungen gick inte hem.
*Trött*

:eek::eek::eek:

Vilka bra ideér hon har... ;)

Jodu, hon är väldigt fiffig. Hon menar ju väl, men ibland (idag) blir jag lite trött. Framförallt är jag väl trött på att behöva försvara att jag ger mitt barn mat när hon är hungrig.

Jag har lagt in den flera gånger, kollat bland alla mina skriva inlägg :angel: ;)

Jag kom ihåg att det var du som hade lagt in länken, men tanken att sätta mig och gå igenom alla dina 17000 inlägg föresvävade mig faktikt inte ens.
:p:D

MEn kan du inte skriva ut ngt med barn och mat och amning och ge henne då? eller ge henne numret till BVC!

Hon verkar ju verkligen fiffig.. trist om barnet skulle sluta andas (som de kan göra av den hostmedicinen)..

Håhåjaja, hör hon månne till de som brukade söva sina barn med sprit på sockerbit? :idea:

Haha, jag läste länken! Det var rätt många argument som min svärmor pepprade mig med... Och jag gav också upp amningen efter några dagar.

Får du inte hem mat-reklam från t.ex. semper? Där brukar de ha lite menytips för barn i olika åldrar. Och där står:

Under hela dagen:
Bröstmjölk om barnet fortfarande ammas.

Den sista "menyn" jag läste var för barn i 15 mån ålder.

Kan du inte riva ut dem och ge till svärmor?

Får du inte hem mat-reklam från t.ex. semper? Där brukar de ha lite menytips för barn i olika åldrar. Och där står:

Under hela dagen:
Bröstmjölk om barnet fortfarande ammas.

Den sista "menyn" jag läste var för barn i 15 mån ålder.

Kan du inte riva ut dem och ge till svärmor?
Det var ju en bra idè!
Jag brukar slänga allt sådant direkt, eftersom min unge ändå knappt äter någon barnmat, och definitivt ingen välling eller gröt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 598
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 058
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar