Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack, det var den jag menade.
Tyvärr stod det mest om de första 6 månaderna.
Svärmor har väldigt svårt att förstå att vi inte tvingar Idun att äta annan mat, när hon inte vill. Hon är också helt övertygad om att jag kommer att få blodbrist, samt bli helt urkalkad. Idun blir bortskämd och jag vet inte vad.
Hon äter ju annat, men inte så att hon blir mätt, utan vill amma efter den andra maten. Inte bra enligt svärmor...
Vi bör också ge välling trots att hon kräks av det, för hon vänjer sig säkert. Anledningen till att hon kräks är ju enligt svärmor för att hon är van att få bröstmjölk istället.
Glömde: Jag är väldigt förkyld nu, och har svårt att sova pga hosta. Svärmor erbjöd sig då att jag kunde få lite hostmedicin "med knark i, då sover man gott sedan". Jag sade försiktigt att det var ju snällt, men att det nog inte var så bra, eftersom jag ammar. Svärmor menade att det var väl alldeles utmärkt, för då kanske Idun skulle sova hela natten också. Mitt argument att det skulle ju vara skönt att få sova, men kanske inte genom att droga ungen gick inte hem.
*Trött*
Jag har lagt in den flera gånger, kollat bland alla mina skriva inlägg
Det var ju en bra idè!Får du inte hem mat-reklam från t.ex. semper? Där brukar de ha lite menytips för barn i olika åldrar. Och där står:
Under hela dagen:
Bröstmjölk om barnet fortfarande ammas.
Den sista "menyn" jag läste var för barn i 15 mån ålder.
Kan du inte riva ut dem och ge till svärmor?