Länkar ej tillåtna?

replica

Trådstartare
Någon som vet varför länkar inte är tillåtna i diskussen "Datorer"?

La upp en tråd där innan idag där jag behöver hjälp med min hemsida (HTML kod som inte funkar).. Men moderatorn ändrade mitt inlägg och tog bort adressen dit.. Någon som vet varför?

Är nämligen ltie svårt att inte få någon hjälp utan en länk dit... :crazy:

Sv: Länkar ej tillåtna?

Det är ju inte min sida :crazy: det är ju ett skolarbete som jag behöver hjälp med!! Konstigt att man får lägga ut bilder på sig själv från sin hemsida, men man får inte länka till en sida som är felkonstruerad!!!

Åhh, vad arg man blir!! :(

Att länka till en bild innebär att endast bilden visas, antingen direkt eller om man klickar på länken.
Att länka till hemsidor innebär reklam för hemsidan. Länkar skall bara användas i undantagsfall, kanske för fördjupning efter ett utförligt svar här på forumet.

Skolarbeten trodde jag man skulle försöka lösa själv så gott det går, annars kanske läraren är rätt person att fråga.

Om det gäller hur man kodar html-sidor så finns det massor av webbsidor om detta. Varför inte använda en sökmotor som google.

Att länka till en bild innebär att endast bilden visas, antingen direkt eller om man klickar på länken.

Men indirekt så visar man ju även reklam för hemsidan som bilden ligger på...? Eller?!

ursäkta trådstölden men jag skulle hemskt gärna vilja ha lite hjälp.. och jag är så sjukt dålig på att söka att jag inte hittade någonting.

vilka bilder är tillåtna/får man anv?

om man lägger in en bild på en sak, typ en stigbygel, från ett visst märke från en hemsida, vilka är reglerna? får man göra så? måste bilden komma från märkets egen hemsida (får man ta en bild därifrån)?

som ni förstår fattar jag nada, så HJÄLP!

Att länka till hemsidor innebär reklam för hemsidan. Länkar skall bara användas i undantagsfall, kanske för fördjupning efter ett utförligt svar här på forumet.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 197
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 221
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 882
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 063
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama