Länka ett word dokument

Blueeyes

Trådstartare
Jag skulle behöva lite hjälp till en hemsida.
Vi ska göra en vägbeskrivning och vill kunna ha en länk där man kan öppna ett färdigt word dokument som sedan bara går att skriva ut, vet någon hur man gör?
 
Sv: Länka ett word dokument

Det är lättlätt. Du lägger Word-dokumentet på samma server som hemsidan. Sen länkar du bara till det precis som du länkar till andra html-sidor.

alltså <a href="platsen/på/servern/där/dokumentet/ligger/dokumentet.doc">vägbeskrivningsdokument</a> rent kodmässigt i html.

Men varför gör du inte vägbeskrivningen i html-format (eller vilket webformat du nu använder)? Den går ju också lätt att skriva ut om du gör den rätt! :)
 
Sv: Länka ett word dokument

Alltså jag skriver ju allt i html så det kommer ligga på hemsidan men jag vill även ha en länk som man kan skriva ut och ta med sig om man vill!

Tack så jättemycket för beskrivningen!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
277
Senast: Anna-Bella
·
Samhälle En fundering som jag har haft är vad som blir framtidens arkiv när vi har en så digital värld med snabb teknikutveckling. Kommer sånt...
Svar
0
· Visningar
200
IT & mobiler Jag ska börja studera igen, först för att bli behörig till högskola och sen förhoppningsvis på högskola. Min nuvarande laptop sjunger...
2
Svar
32
· Visningar
741
Senast: Tonto
·
Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 621
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp