Långt hår, Knut ?

S

Skrållis

Behöver tips har midjelångt hår som dessutom är ganska tungt.
Gillar inte tanken på hårnät :crazy: , hur gör ni andra med långt hår ?

Sv: Långt hår, Knut ?

Jag har kort hår så jag har inte det problemet, men vill man inte ha hårnät (som jag tycker är grymt snyggt :) ) Så tycker jag det är snyggt att fläta håret i en hård fläta och rulla ihop det till en knopp i nacken, precis som man gör på hästarna. :D

Jag har långt hår, dock inte midjelångt :)
Jag brukar bara sätta upp det som i en knut bara, inge märkvärdigt alls.

Jag har också långt hår, inte till midjan men det slutar nånstans mellan bh:n och midjan. Jag vill inte heller ha hårnät, utan gör precis som Rumpnissen skrev. Jag gör en hård fläta (viker upp tippen längst ner) och rullar upp den och gör som en hästknopp. Måste sätta MÅNGA snoddar runt och helst ska håret vara lite blött, då blir det riktigt snyggt! :)

Jag har långt hår (slutar nedanför rumpan) och det är alltid en hel vetenskap för att få till en bra dressyrfrisyr. Först sätter jag upp allt i en låg tofs i nacken, därefter delar jag upp håret och gör två flätor. Dessa flätor knyter och snor ihop (hårt) till en knut i nacken. Därefter kommer hårnätet. Eftersom mitt hår är så tungt så går det inte att ha nätet över huvudet så jag lägger det bara runt hårknuten, sen ett gummiband och därefter "vänder tillbaka" hårnätet så det läggs runt håret en gång till och ytterligare gummiband. När allting är säkrat fäster jag ett hårspänne med en svart rosett i håret ovanför knuten så att bara lite av knuten sticker fram under rosetten.

Det är som sagt ett helt företag, men det sitter garanterat på plats! När jag var ute på meetings under ponnytiden hände det tom att jag sov med det... :D

Tackar alla för tipsen , det får bli fläta i knut och en hel del hårnålar :)

Vad menar du med frågan? :confused:

Mvh Knut

(Förlåt, men jag kunde inte låta bli...)

Jag har ganska långt hår och det är ganska tjock men det är väldigt fina hårstrån i vilket inte gör det så tungt... tycker det verkar jobbigt att ha en knut i nacken... känns som att man inte kan röra huvet då...

När jag tävlade ponny hade jag alltid en fläta... var iof inte på hög nivå... så jag undrar om domarna kanske hellre föredrar en knut än en fläta...? Antaglien knut för det är snyggare faktiskt... men är det sådär obligatoriskt?

Att ha lång fläta när man tävlar dressyr tycker jag ser jätteslafsigt ut, studsar och hoppar i takt med traven osv...Näe, knut ska det vara! :p

Jag har så långt och tjockt hår att jag överhuvudtaget inte kan göra en knut av det, ska inte jag tävla dressyr då?

Jag brukar göra en hård fläta, och vika dubbel och sy. Det blir prydligare än en fläta (som jag för övrigt inte kan rida med eftersom jag skulle sätta mig på den...) men jag slipper fotbollen i nacken...

Klart du kan tävla dressyr! Men det verkar ju som att du har funnit ett annat sätt att göra det snyggt. Skulle inte ha skrivit att man MÅSTE ha knut kanske, men jag tycker inte att det är snyggt med en vanlig fläta (blir ofta spretig). Ditt alternativ verkade smart för folk med långt och tjockt hår!

Jag skulle inte kunna ha hårnät bara. Håret är visserligen inte så tungt och tjockt, men ned till midjan, och om jag sätter upp skiten i nät så måste jag klippa av allt för det går inte att reda ut. Jag har tävlat i fläta. Knut tycker jag verkar knöligt att ha i nacken, men som någon skrev att vika upp flätan och ha den som en liten bulle nedanför hjälmen kanske skulle funka.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, går det? Jag har ganska långt och skapligt tjockt hår. Och jag är fåfäng nog att inte vilja snagga av det, om än det nog vore...
2
Svar
27
· Visningar
1 167
Senast: Lingon
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 716
Senast: KesoNeso
·
Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
2
Svar
35
· Visningar
2 159
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag har i ett svagt ögonblick bokat frisör på måndag. Det var länge sen jag klippte mig, säkert 8-9 månader sen.. Jag gillar inte att gå...
2
Svar
23
· Visningar
2 220
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar