Sv: Langresa, vad gora av hasten??
Beroende på hur mkt pengar du kan tänka dig att lägga ner, så om du egentligen inte vill lösdrift så finns det ju konvalescentstall, där då hästen förvisso inte rids, men får daglig vård och skötsel etc.
Sen, om du nu vill att han ska stå (läser det mellan raderna) så finns det ingen du litar på hanteringsmässigt etc, där han kan få gå som sällskap, och ändå bli ompysslad osv på det sätt du vill, det lär bli billigare än mitt alt ovan.
Jag har inte tagit med lösningar där hästen rids, för det känns verkligen som att du inte vill det, att du hellre ser att han står än att riskera att det blir fel ridmässigt etc?
Jag vet precis var jag skulle göra av någon av mina om jag var tvungen åka bort så, och hade råd, då skulle jag ställa i konvstallet som K stod i efter ögonoperationen när jag var i USA. Litet stall på landet, lugnt och fint, trevliga, stora hagar och ordentlig utevistelse. Och innehavaren är veterinär, så jag skulle sova gott hela nätterna. (Jag är rätt pipig *s*). Men dock så är det ju så att kostar det så smakar det, men om man jämför månadskostnaden där med en månad i 'Stockholmsstall' så är det inte farligt dyrt egentligen.