Längre resor med valp?

Aliide

Trådstartare
När kan man eg. börja resa bort under en längre period med hunden? Jag vill kunna ha med mig min hund överallt och därför behövs det naturligtvis träning. Hur gammal bör en valp vara för att inte "ta stryk" av mer påfrestande miljöträningar? Tågresor, andra människor, ny sovplats osv? :confused:

Mina svärföräldrar bo ca 25 mil bort. Jag brukade ta med mig Muffin från det att hon var 14 veckor ungefär. Då hade hon vant sig vid mig, min sambo och hemmet.

Oftast åkte vi bil utt och bodde där någon vecka, men ibland åkte vi tåg.

Det viktiga tycker jag är att träna ordentligt innan, både med att åka bil och tåg och andra saker man kan stöta på under hudens liv. Det behöver inte vara länge/långt men hunden skall klara av att tex åka hiss, bil, tåg mm mm.

Lycka till!

:bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 524
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 442
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 992
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar