Långpromenader

cassiopeja

Trådstartare
När ni går långpromenader, går ni själva eller har ni någon promenadkompis, och i så fall vem går ni med?

Jag behöver lite inspiration till var man kan hitta promenadkompisar. :laugh: Själv går jag mest med min sambo och någon enstaka gång med min mamma, annars går jag ensam, och det tycker jag är lite trist...

Sv: Långpromenader

Du kanske kan annonsera i affären eller nåt , ifall det är nån annan som också vill ha sällskap ...:idea:

Själv har jag sån tur att min pigga mor som är pensio går en lååååång promenad med mina varje dag...typ 1,5 - 2 timmars...

Jag skulle också behöva inspiration till vart man hittar promenadkompisar, vid enstaka tillfällen kan jag lyckas tvinga med mig någon vän ut, men annars promenerar jag också själv. Urtrist.

Du kanske kan annonsera i affären eller nåt , ifall det är nån annan som också vill ha sällskap ...:idea:

Jag tycker att det skulle vara en bra idé att ha "promenadgrupper", som samlades tex varje söndagförmiddag vid något bra promenadområde och tog en långtur på kanske 1,5-2 timmar tillsammans. Blev man en grupp och gjorde detta regelbundet så blev man ju inte heller lika beroende av om någon inte kan någon vecka. (tex nu när jag bara har min sambo att gå med så står jag helt utan promenadkompis dom helger han måste jobba eller är upptagen med något annat...).
Men det stupar ju på det vanliga - jag orkar själv inte dra igång något sånt just nu utan vill hellre att "någon annan" tar tag i det, och alla andra tänker väl likadant... :p

Det finns en massa såna, men oftast är de arrangerade av någon hundskola och kostar nån tia eller två att vara med på. Vill du kan jag pm:a namnet på en, men de håller mest till i västerort, du är väl på södra sidan?

Det finns en massa såna, men oftast är de arrangerade av någon hundskola och kostar nån tia eller två att vara med på. Vill du kan jag pm:a namnet på en, men de håller mest till i västerort, du är väl på södra sidan?

Jag är på södra sidan men du får gärna pm:a ändå.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 658
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 752
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 970

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat