Jag var in i en butik i grannstaden som säljer brudklänningar och hyr ut/säljer typ balklänningar och cocktailklänningar. Där fick jag hjälp att prova flera och köpte två på 50%, de lade även upp om man behövde
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker de flesta modeller på typ asos, bubbleroom, nelly osv är över 170. De uppger ju ofta modellens längd i nätbutikerna så mitt intryck är att det kryllar av långklänningar för långa människor
Jag är 158cm och har inte så stora problem. Jag klipper av om de är för långa. Tar typ fem minuter.
Så himla kort är man inte om man är 165? Jag tycker inte ens att jag är så himla kort.
asos har ju en variant som heter "tall" för långa personerAldrig handlat från bubbleroom och nelly, men väl asos och den lätta att "tillräckligt lång för modellen på bilden så borde vara tillräckligt lång för mig" har jag gått på mer än en gång Det har vart maxikjolar dock, har bara beställt långklänning därifrån en gång och på bilden släpade den i marken, den passar bra!
Att köpa maxiklänningar o kjolar på typ HM och dom där andra standardställerna som finns i småstäder funkar ej, allt är för kort.
Är 174 så inte ens extremlång liksom
Nej men uppenbarligen för kort för många långklänningarJag är 158cm och har inte så stora problem. Jag klipper av om de är för långa. Tar typ fem minuter.
Så himla kort är man inte om man är 165? Jag tycker inte ens att jag är så himla kort.
Nej men ts har upprepade gånger skrivit i olika trådar att hon är så himla kort o.s.v.Nej men uppenbarligen för kort för många långklänningar
Ja det är gött! ^^asos har ju en variant som heter "tall" för långa personer
Jag är 164 cm lång och brukar inte ja några problem att Johan långklänningar i rimlig längd.
Det är för att kroppens former tar upp av tyget. Måtten var väll tagna när klänningen hängde på en galje.Jag beställde en som var lång, modell typ 172 eller liknande, klänningen kom och var oanvändbar kort jag är 170
Mjo det förstår jag, men det borde väl inte vara så mycket? Om man inte är överviktig?Det är för att kroppens former tar upp av tyget. Måtten var väll tagna när klänningen hängde på en galje.
Det kan nog göra tillräcklig skillnad för att gå från lagom lång till lite för kortMjo det förstår jag, men det borde väl inte vara så mycket? Om man inte är överviktig?
Men vill du att en långklänning ska sluta ovanför fotknölen?Lösningen fanns visst lite närmare än jag trodde...Som vanligt.
Plöjde igenom ett antal webshoppars sortiment av långklänningar. Inte en enda var tillräckligt kort för mig; Den kortaste jag såg var 149 cm i storlek S.
Började så smått ifrågasätta om jag ens sökte på rätt sak - var det verkligen en långklänning jag skulle ha?
Tog hjälp av en mycket modeintresserad/insatt kompis. Det visade sig, precis som jag trodde, att jag sökt på fel sak! Hon rekommenderade mig att leta efter sk. "Midi klänningar". Egentligen är den typen av klänning tänkt att sluta strax under knäet -> anklarna, lite beroende på exakt modell, och kommer i ungefär 110-130 cm längd. För mig som då är lite kortare, skulle en längre midi-klänning bli perfekt som långklänning, enligt henne. Det stämde mycket väl! Måttade nyss, och 130 cm från axeln slutar precis ovanför fotknölen på mig.
Nu har jag istället problemet att det finns alldeles för mycket att välja på.
Men vill du att en långklänning ska sluta ovanför fotknölen?
Jag vill ha mina långklänningar så de precis undkommer golvet
Alltså helst skulle jag vilja ha de typ 2-3 cm från golvet (precis så att man inte trampar på de), men hellre till fotknölen än 20 cm tygsläp på golvet
Finns det något principiellt skäl till att du vägrar uppläggning?
Fast det går utmärkt att lägga upp även om fram och bak är olika långa.
Dessutom går det att lägga upp för hand.