Långhårig schäfer?

Fiffi1

Trådstartare
Är det något man avlar på eller är det en valp som blir långhårig i kullen? Jag har aldrig förstått det.
Vi funderar på att köpa hund och ev. blir det en schäfer.
hur gamla brukar de bli? Den vi hade när jag var barn blev bara nio medans min brorsas flickvän har en som är 16 år (ev 17 år) vilket jag hört är väldigt ovanligt.

Vad finns det för nackdelar med rasen, höftlederna, PRA osv. har de pälsproblem?

Sv: Långhårig schäfer?

Långhåriga schäfrar dyker upp i vanliga kullar.

En frisk och sund schäfer bör bli över 10 år. Min uppfödares hundar brukar bli runt 13-15 år.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 970
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 887
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 286
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 113
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar