Sv: Långfil

Det låter helt absurt, så absurt att jag kanske testar. Sockrad varmkorv... Jag som inte ens har socker på vanlog fil, eller möjligen någon tesked.

Åt du socker som pålägg också, hade en klasskompis som gjorde det?

Inte underligt Mulle blev som han blev. ;)
Glömmer aldrig stripen där han kom lös i stallet och satte i sig en säck sågspån i mörkret. :p

Det låter helt absurt, så absurt att jag kanske testar. Sockrad varmkorv... Jag som inte ens har socker på vanlog fil, eller möjligen någon tesked.

Åt du socker som pålägg också, hade en klasskompis som gjorde det?

Ja, testa! Det blir en finfin brytning :-) I övrigt använder jag inte socker på särskilt mycket, inte ens på frukostmysslin.

Vi åt alltid långfil på sommaren som tillbringades i Jämtland. Vi satt utanför stugan och åt långfil och hembakat tunnbröd.
Vi barn hade socker på långfilen men de vuxna hade ingefära (torkad då) på.

Vilka minnen det väcker ;)

Liknande trådar

Mat Långfil är den enda fil jag äter. Det är min mellanmålsfil och efterrätt. Butik efter butik har slutat med den i sortimentet. Finns den...
2
Svar
22
· Visningar
1 246
Senast: Mia_R
·
Mat Tänkte ut och plocka blåbär imorgon och tänkte baka paj. Ska bjuda och en person äter dessvärre inte gluten så de sorter jag brukar göra...
Svar
1
· Visningar
209
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
616
Senast: Mia_R
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 291
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar