Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA RASER

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

Jag är rätt så säkert på att jag är för stor men tänkte bara kolla...

Jag är 171 cm lång och väger ca 53 kg kan jag rida en C-ponny? inte för att jag har något planerat utan tänkte bara fråga

Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

Alltså det beror på ponnyn.
Jag är ca 170 lång, i sommras så red och tävlade jag en maxad C-ponny.

Mulle007.jpg

Du kan omöjligt väga 50 kg och vara 1.76 (?!) Eller ofc,det är inte omöjligt :) Men inte hälsosamt och du är iält underviktig! Jag är också 1.76 och väger 60kg. Min mamma är orolig för att jag väger för lite! :eek:

Är jag för stor för mitt varmblod?

:crazy:Hej! Jag har på senaste tiden fått lite panik:cry:, och min fråga är nu; Tycker ni att jag är för stor/lång för mitt varmblod? Han är ca 155 i manken, ganska kraftig i typen, 9 år gammal och under utbildning.. Jag är ca 175 cm lång och väger cirka 68 kg kanske.. VAR ÄRLIGA NU!!

Lite bilder så ni kan se om det ser proportioneligt ut :(

Jag kan också tillägga att han kan verkligen springa fort med mig på ryggen, så han verkar inte lida asmycket, typ så han inte orkar gå framåt.

dsc00015_30773007.jpg

abcd0005_30772918.jpg

http://pieceoffme.blogg.se/images/2009/dsc02493_30772801.jpg

Ojj, nu vart de kanske lite mkt bilder.. Men plizz svara :laugh:

Sv: Är jag för stor för mitt varmblod?

Hej! Nej inte tycker jag du ser för stor ut, inte för "tung" heller för den delen, i mina ungdoms dagar så vara jag den som min ridlärare satt upp på en B-ponny jag vara då 165cm och vägde 60kg det kallar jag både långt och tungt:laugh:

Så rid du på och vara glad:)

Du är inte för stor för hästen heller!

Rid och sköt om din pålle och ha det bra tillsammans. :laugh:

jag är ca 1.68, väger väl mellan 50 & 55 kg och rider fortfaranmde C-ponny. Jag känner mig inte stor, och sålänge hon går i rätt form är det ingen fara. Jag ska såklart byta upp mig snart, just nu rider jag henne, för att rida till henne.
Jag tycker absolut inte att du ser stor ut på din häst!:) vem har sagt att du gör det förretsen? >:( Kolla bara på Jan Brink och Briar! som om inte hans ben går en bit nedanför magen på hästen..!

Hej!
Jag har gått och fått småpanik.. Kan någon objektiv svara på om jag ser för stor ut för mitt varmblod på 155? Han är ganska grov. Jag själv är 175 och väger cirka 70 kg..

dsc02493_30772801.jpg

dsc00015_30773007.jpg

Ser jag jätte för stor ut? Han är iochför sig ganska omusklad, men det jobbar vi på!

Hej!
Jag tror att hästar klarar mtcket mer än vad vi tror! Det här med vik har blivit en för stor grej. Jag bär några extra kilon:) och jag har aldrig haft problem med att hästar har fått ont i ryggen eller strejkat pga det. :) Och då har jag ridit hästar som jag själv tycker jag var väldas förstor för, men ägaren sa då att vi får se hur det går och det har gått bra! Nu har jag en egen travare som jag ahr ridit i 4 år snart, ca 6 dagar iveckan och han springer fort och är lika glad som vanligt, han är 163 cm och är lite grov i typen, jag är 170 cm, men min vikt kommer jag inte säga, haha:)

Du kan omöjligt väga 50 kg och vara 1.76 (?!) Eller ofc,det är inte omöjligt :) Men inte hälsosamt och du är iält underviktig! Jag är också 1.76 och väger 60kg. Min mamma är orolig för att jag väger för lite! :eek:

Jag blir så otroligt trött på sådana här kommentarer. Det är alltid ok att utbrista "Men herregud vad smal du är, du måste ha anorexia eller vara helt ohälsosam"

Men skulle någon säga till någon här på buke "Oj jäklar så fet du är, du är på tok för fet för ditt eget bästa, du måste verkligen banta."

Så skulle det bli ramaskri.

Jag har själv blivit utsatt för "Oj vad smal du är" när jag var yngre. Jag kan ju säga att det inte hjälper att folk ger pikar och kommentarer om hur ohälsosamt man är.

Nu är jag högst normalviktig, men när jag var riktigt smal så var det väldigt jobbigt när åt rejält och fortfarande blev kommenterad på det här viset.

Hej skulle gärna vilja veta hur det ser ut med den här hästen om jag ser för stor ut och vad ni tror hon kan ta vikt mässigt??
länkar till bilden! http://karro.zoomin.se/P1723854 finns fler bilder på hästen men vill veta... tack på förhand!

Glömde skriva att det är ett korsningssto på 4 år och ca 1,54 hög.

Håller med alla andra, det ser lagom ut! ;)

En som tror hon e typ expert på hästar, jaja iaf. Tack för allas uppmuntrande svar.. Och jag skulle förresten aldrig någonsin sälja honom <3 Även om jag var för lång, Då skulle jag väll typ köra honom i så fall :)

Skrev förut i tråden men hade ingen bra bild då.

Här kommer en bild på mig och min häst. Hon är dock omusklad och inte fullt i kondition på den här bilden.

IMG_0252copy.jpg

Ser jag för stor ut?

edit; sorry att jag rider utan hjälm. Inget ni behöver kommentera, jag vet att det är fel..

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Atalantha
·
F
Träning Jag har nog bestämt mig nu. Att efter jul ska jag nog ta och hitta ett ardenner föl och satsa på. Vi alla blir ju äldre, så min...
2
Svar
22
· Visningar
4 404
Senast: neferra
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång. Det var länge sen, jag drog igång den förra och det var 938 svar i den. Nu...
51 52 53
Svar
1 040
· Visningar
84 228
Senast: Ängslig
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång och sen var det länge sen någon skrev något riktigt nytt i den. Men så fort den...
46 47 48
Svar
940
· Visningar
117 394
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar