längd på skaklar till liten bponny?

Sv: längd på skaklar till liten bponny?

ja, alltså mina barn är små, och jag och min sambo (om han nån gång e med) är oxå små, s det blir inte mkt tyngre än två normalstora vuxna...o hjulen kan jag ju byta om det visar sig att de verkar vara för klena...

ok, men vad är bäst då, gigg eller rockard om man vill tävla lätta klasser dressyr och/eller precision?

Jag tycker gigg är bäst, och snyggast. Ska du bara tävla dressyr och precision så ska du ju ta en du tycker är riktigt fin då detta bara är "finklasser". Ska du tävla riktiga lättklasser så ingår ju även maraton och då skulle jag välja en sådan gigg som på bild nr 2, där du kan montera fast maratonståbräda (inget måste men det underlättar), plus att den är snygg även i dressyren. Hårdgummihjul (som det på 99% av alla giggar) är bäst för dom rullar lättast, det blir inte punka på dom, det blir lätt att sladda och dom "klättrar" inte ifall man kör på något.

Jensas vagnar kan också fås med hård gummi hjul (sh*t det där lätt som jag gjorde reklam -.-' )

Mvh
Eran Emma

Vad är det för typ av ekrar på dom? Tycker ändå att deras vagnar är i klenaste laget för att tävla med och dom har inte den fjädringen som är att föredra för bästa komfort vid t.ex. maraton och sätet är absolut inget jag skulle vilja genomföra en maratonbana i (träsmak!). Men som hobbyvagnar är dom absolut ok, med andra hjul.

Ja kanske lite dålig fjädring :rofl:
Här är en bild på hjulet i allafall :)

bild9.jpg

Tror du man skulle kunna tränna lätta klasser med en sådan här ?

http://www.emotiononwheels.com/wagens.php?action=show&id=10

Älskar den vagnen (*vill köpa*) :love: skall bara försöka göra inbrott i banken sen har jag råd till den xD

Mvh
Eran Emma -

Ja det hjulet såg ju betydligt bättre ut än "orginalet".

Det kan man absolut, det är ju inte optimal fjädring på den (den bästa komforten får du om du har gummitorisionsfjädring = separat hjulupphängning, så hjulen är fjädrande och inte bara sätet) men funkar gör den absolut. :)

Yeeiijj :D , någon som vill göra inbrott i banken med mig xD ? Går i tankarna om min nästa vagn skall ha broms :) Det tror jag den skall ha med :p Specielt om man skall köra maraton på små tävlingarna !

Mvh
Eran Emma

Ja ska du köra maraton och framför allt om du ska träna upp hästen inför maraton så måste du ha broms, dom ska kunna trava/galoppera ner för branta backar och det hade iaf inte jag velat göra utan broms...

Tror du man skulle kunna tränna lätta klasser med en sådan här ?

http://www.emotiononwheels.com/wagens.php?action=show&id=10

Älskar den vagnen (*vill köpa*) :love: skall bara försöka göra inbrott i banken sen har jag råd till den xD

Mvh
Eran Emma -

Ska väl kanske tillägga att jag inte vet om det är godkänd vikt/bredd på den för tävling, men det är ju svårt att se på bild, mitt svar var utifrån hur den ser ut på bilden.

Okej :) skall kolla den svenska sidan när den har kommit upp igen :) Just nu har deras server lite problem :angel:
Vill värkligen ha den vagnen (när jag fåt råd :)) :idea:!

Mvh
Eran Emma

nu tycker jag nog att folk tar i, jag tävlar lätt klass och har gjort det med gigg, låg rockard och med hög rockard. jag har en bullet rockard som travet har, finns att se på stall bergh.se

Jag har nu även en maratongigg som jag har fått låna, och den vill jag inte tävla maraton med, den har alldeles för hög tyngdpunkt för det. jag kommer ta min rockard nästa tävling. Men om jag kan tävlar jag gärna med giggen i dressyren, för det är en annan känsla :)

Hör med den klubben du vill tävla för om det inte finns maratonvagnar att låna kanske av någon, när du ska till din första start.

så irriterande! hämtade ju den där rockarden, åkte långt som f*n, säljaren lovade att hon haft den till en övervuxen shettis som var ungefär lika stor som min o den skulle säkert passa så himla bra....
det ösregnade o jag tyänkte inte alls på att mäta skaklarna eller ha mätt henne innan eftersom säljaren försäkrade att en lika stor ponny hade haft den.....kom hem o provade....svängeln hamnade i rumpan på henne! Provade på en liten aponny, den passade den på...*suck* tur för henne att skaklarna inte var i trä, så att jag kan förlänga dem iaf!!! Inte passade lokselen heller...nån som vill köpa en billig loksele passande en stor bponny?

Va tråkigt :( Men bad du inte säljaren mäta skacklarna innan? Sele är ju svårt att köpa utan att prova innan, då får man nästan ha öppet köp på den.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
609
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
625
Senast: lil-sis
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London