Långa tår/låga trakter

Augustina

Trådstartare
Går i köptankar av en häst med långa tår o låga trakter, skodd för 4 v sen o ändå så lång i tån? Vilka nackdelar innebär detta, antar att det kan finnas en del felbelastning?? Hur mycket törs man ändra hovvinkeln utan att ngt blir påverkat negativt?

Sv: Långa tår/låga trakter

Det krävs en extra duktig hovis o korta intervaller.

Fråga Vet. vad denna anser om du kommer så långt som till bes.

Om hästen gått så i många år vete 17. Du kan inte få reda på ev. skadehistorik, mer än att se till TDB om den tävlat hela tiden= bra historik som inte finns hos ej tävlande hästar. Folk ljuger eller friserar sanningar helt ogenerat idag vilket gör skada för våra hästar.

Kolla med tidigare ev. ägare.

Sv: Långa tår/låga trakter

Jag skulle nog vilja ta med mig en mycket duktig hovis att kika på hästen. Om den gått så många år kanske den blivit "bekväm" med det och den kanske skulle få problem om man ändrade för mycket, men i bästa fall kan en duktig hovis som ser hästen i rörelse avgöra hur stora chanserna är.

Som Axel skriver skulle jag också kontrollera prestationer osv, har hästen mått bra och kunnat tävla så är det kanske inte så farligt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
360
Senast: MML
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 134
Senast: valpköpare
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 741
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka