lång tid det tar…

H

hoppar&studsar

hej :bump: :bump: :bump:

Jag är lite nyfiken på hur lång tid ni brukar räkna att det tar för en ryttare att rida en hoppbana på tävling??? I morgon ska jag tävla (lokalt) och det är 93 starter innan min KLASS börjar, och tävlingen börjar kl. 08.00 hur ska jag omvandla detta till min/timmar? Från att klassen börjar är det 50 starter innan jag startar, när ska jag vara på tävlingsplatsen i så fall???

Själv har jag räknat ca. 3 min/ekipage men vet inte om det e för mkt eller för lite?????

Snälla hjälp mig!!!
TACK FÖR ALLA SVAR :bow: :bow: :bow: :bow:

Sv: lång tid det tar…

Jag brukar räkna ca 2 min för avd A och ca 1 minut för avd B.
3 minuter tror jag blir lite väl mkt.

Tack så jätte mkt för ditt svar!!! Pratade med en kompis som sa att ca 1.5 min e lagom? :bow: :bow: :bow:

jag brukar räkna 1.5 - 2 min, beroende på tävlingsplats och bedömning i klassen.

beronde på domaren, men ponnyhoppningar brukar man kunna ta 30 ekipage i timmen, en del är ju snabbare och en del långsamma. JAg brukar räkna ungefär 2,5 min på lokal tävling, men självklart beroende på domare då jag vet att en del är lite söligare/snabbare än andra. Sen beror det på bedömning, hur stor banan är, banbyggarens längd på banor osv...

En LD Clear Round ponny kan ta förbannat lång tid mer än man räknat med *säger en frusen funktionär*

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 980
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 627
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Ratsit
  • Sytråden del 4