- Svar: 10
- Visningar: 12 145
Ryttaren åkte för att tävla med en häst trots att hästen stod på en anläggning med konstaterad kvarka. Nu stänger Svenska Ridsportförbundets disciplinnämnd av ryttaren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick samma tanke när jag läste. Det är inte första gången de lyckas med verkningslösa avstängningar. För mig känns det mest som att man lägger sådana här saker på vintern så kan man säga att man gör något utan att det påverkar den "utsatta". Var väl inte så länge sedan det var någon avstängning i typ 4 månader okt-feb. Vad är det för vits med det liksomAvstängningen är helt verkningslös då tävlingarna ändå är inställda kan man tycka.
Som Matilda Karlssons överklagande hos CAS om OS-kvalet. Det bordlades till senare i vår. Så om det nu - typ i sagornas och fablernas värld - de facto blir ett OS i Tokyo och hon vinner sitt överklagande så har hon typ liten chans att förbereda sig för deltagande eller så har ackrediteringstiden redan gått ut när resultatet kommer..Fick samma tanke när jag läste. Det är inte första gången de lyckas med verkningslösa avstängningar. För mig känns det mest som att man lägger sådana här saker på vintern så kan man säga att man gör något utan att det påverkar den "utsatta". Var väl inte så länge sedan det var någon avstängning i typ 4 månader okt-feb. Vad är det för vits med det liksom
Avstängningen är helt verkningslös då tävlingarna ändå är inställda kan man tycka.
Varför veterinären har sagt att det var ok kan man undra.... då ryttaren har rådfrågat både personal på
anläggningen och veterinär om start var möjlig, men då erhållit felaktiga positiva besked.
Det oxå och hur man kan arbeta heltid på ridskola som instruktör och ha tränaruppdrag och inte känna till något så grundläggande som hur man beter sig vid kvarka!Varför veterinären har sagt att det var ok kan man undra.
Varför veterinären har sagt att det var ok kan man undra.
Ja det framgår väl av artikeln att det var ngt sådant. Inte för att det spelar någon roll och det borde ju personen vetat.Jag vet inget om detaljerna men kan det vara så att anläggningen hens häst står på har två separata stall och det "bara" fanns kvarka i det ena? Och i det andra stod hens häst? Jag skulle själv inte åka iväg i det läget (better safe than sorry) men jag kan tänka mig att det kan bli missförstånd i ett sånt läge. Veterinären ska dock veta bättre!
Obs! Jag försvarar ingen. Bara en tanke som slog mig.
Ja det framgår väl av artikeln att det var ngt sådant. Inte för att det spelar någon roll och det borde ju personen vetat.