Ländtäcken!

Sv: Ländtäcken!

men du behöver du verligen ett rid/länd täcke? (syftar på en ttidigare tråd från dig) ...

Jag tror jag förstår vad du menar :o
Jo alltså, jag har ett ländtäcke som är vattentätt - det tycker jag inte om att rida med på banan..
Därför köpte jag en gång ett mkt billigt ridtäcke i fleece men detta har dålig passform och jag tycker att det är ivägen för skänklarna :crazy:

Så.. Behöver och behöver..
Jag tänker inte köpa tex ett mias, för dyrt för min budget.. Men kanske om jag hittar något väldigt billigt :angel:
(jag har lite extra pengar den här månaden ;))

Jag har:
H**ks Ridtäcke med reflex,
22271388.jpg

och ylleridtäcke från b*rjes :
22271389.jpg

Slår ett slag för Mark Todds ländtäcken faktiskt. Iaf om man som jag rider mycket i blåst, det är extra långt och blåser inte upp. Dessutom utskuret för skänkeln och en bra reflex.

Jag har även ett i bävernylon från Exklusiv (brunt med kulspaspoal) och tänkte införskaffa ett fleece/ull att ha i ridhus... I Skåne blåser det ju alltid och då är det bra med bävernylon.

Jag har ett Mias ridtäcke i ljusbrunt (eller nougat kanske det heter) som jag älskar! Har tyvärr inga bilder på det...

Sen har jag gjort ett ridtäcke själv av en gammal yllefilt, så här ser det ut:

tcket.jpg

Inga bilder med det på hästen då jag inte haft tillfälle att använda det än, men snart så kanske det blir kallt nog!

HW rambo newmarket competition sheet (tror det var så :D )
20edecember025.jpg

HW rambo newmarket competition fleece
EFIT1februari101.jpg

Ylleridtäcke med krafftlogga Marin/gult
DSC02000.jpg

Hööks ländtäcke;
tmkrning016.jpg

Jag har ett marinblått med vit paspoil från Eskadron. Det knäpps framför sadeln, vilket jag tycker är snyggast. Det är vattentätt, fleecefodrat och mjukt/rörligt i bra kvalitet.
Enkelt och snyggt!

Har du någon bild?

Knapplån
Jag är på jakt efter ett ridtäcke som man knäpper framför sadeln som är fleecefodrat och vattentätt. Får dock inte prassla eller vara styvt, vi ha ett snyggt och smidigt, typ som mias, vill ha det utskuret för skänkeln oxå...finns dom....:confused:

Knapplån
Jag är på jakt efter ett ridtäcke som man knäpper framför sadeln som är fleecefodrat och vattentätt.

Precis det jag är ute efter också. Har ett Mias i ylle, marinblått med guld pp. Nu vill jag ha ett som jag kan rida ut med när det droppar lite.

Jag har aldrig ridit med ländtäcke i hela mitt liv.:eek:
Ni som använder det, har ni det bara på era helklippta hästar eller gör det nån nytta på oklippta nallebjörnar med?:confused:

Har hästen ordentlig päls så behöver den väl knappast någon extra värme på rumpan? Sålänge man inte vill ha skydd mot regn såklart.

Nej tänkte också så. Men har sett så många som haft det även på sina oklippta långhåriga ponnier. Var enda en i ridhuset på vintern använder ju det... förutom jag då.:D

Jag har ett ljusblått Domino (?) ländtäcke med teddyfoder. Det funkar helt klart, sådär passform.
16810604.jpg

Har även ett reflexländtäcke från Rusta och två sånna där insektsländtäcke när det var på rea och kostade en guldpeng.

Varför måste det vara just fleecefoder då?

Men kolla om inte börjes har. De har ett i bävernylon, tror det är fodrat också men minns inte med vad.

Varför måste det vara just fleecefoder då?

Men kolla om inte börjes har. De har ett i bävernylon, tror det är fodrat också men minns inte med vad.

För jag har redan ett med teddyfoder och vill ha ett lite tunnare...:)

Inget ont om börjes men jag vill ha ett med bra kvalité och börjes grejor brukar vara lite budget alternativ....

jag hade två mias med bävernylon, ett fleece, ett ländtäcke me teddy och rutigt. Alla är försmå för min häst jag har nu. Måste införskaffa nya. Vad tycker ni om passformen på Back on tracks ländtäcke? ska nog köpa ett i ull också från mias.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 331
Trädgård & Växter Vad har ni för bärbuskar och annat ätbart i er trädgård? :) Tänkte köpa in lite nytt och behöver inspiration:) Jag tycker nog om allt... 2 3
Svar
49
· Visningar
1 115
Senast: vilde
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Freazer
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
654
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • 12 kvm utbyggnad?
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur