landslagen-08

Sv: landslagen-08

vad har hänt med Stina har hon ochså slutat???
är Alexej skadad??

Jag tror inte Alexej är skadad, Lotta har som det står på förra sidan slutat av andra anledningar.

vadå, kan man tävla som junior och young rider samtidigt?:confused:

CF är fortfarande junior åldersmässigt men jag antar att de har valt att sätta honom i YR-landslaget för att han är ju mer på den nivån. HM red ju till exempel alla 3 SM förra året, på 2 olika hästar, så jag antar att det är tillåtet.
I år kan ju dock alla bara rida ett SM på samma häst eftersom alla 3 SM ligger samma helg.

*snurrigt*

så när jag är 16, och vill rida YR em tex, då får jag det? men om jag vill rida som junior då så får jag det med? kan man byta under det året också eller? liksom att om jag tex, rider två ind sm som både junior och young rider?

EM blir man ju uttagen till, men rent tekniskt antar jag att det funkar att rida det från man är 16 år. Och ja, du kan rida både JSM & YRSM samma år, som jag skrev tidigare.

SM får du rida flera men du får bara rida ett NM eller EM som ponny, junior, YR eller senior där måste man välja och då sätts man också i den trupp man förväntas höra hemma i första hand

SM får du rida flera men du får bara rida ett NM eller EM som ponny, junior, YR eller senior där måste man välja och då sätts man också i den trupp man förväntas höra hemma i första hand

och har du som 16-åring startat YREM får du inte sedan starta JEM...varken det året eller därefter.

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
253
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Signe Kvarnstrand tog hem guldet för J/YR på Nordic Baltic Masters 2024. Totalt blev det fem svenska medaljer.
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vilka som ingår i de svenska landslagen för young rider, juniorer och ponny nästa år. Här finns hela listan.
Svar
0
· Visningar
223
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka