landslagen-08

Sv: landslagen-08

Ja det där låter väl helt ok. Finns rätt mycket folk i utmanartrupperna, det tycker jag är bra.

Ja det där låter väl helt ok. Finns rätt mycket folk i utmanartrupperna, det tycker jag är bra.

Och det är fler på G i Jr-truppen iallafall. Vet några som knackar på.. med nya hästar.

YR är värre. Det är ett stort steg från J till YR. Från CCI* till CIC2* och CCI2* och då även en CNC3* ....
Skillnaderna mellan klasserna blir inte mindre precis.

Ja det går snabbt uppåt när man är YR. Finns ju en anledning till att de inte är fler i YR-spetstruppen...
Ja det blir spännande att se. Frågan är om hur många som faller bort från landslagen pga att de inte klarar hoppkvalen..? Jag tror vi kommer få se det på alla nivåer, kanske inte bland den yttersta toppen i varje grupp men ändå.

Ja det går snabbt uppåt när man är YR. Finns ju en anledning till att de inte är fler i YR-spetstruppen...
Ja det blir spännande att se. Frågan är om hur många som faller bort från landslagen pga att de inte klarar hoppkvalen..? Jag tror vi kommer få se det på alla nivåer, kanske inte bland den yttersta toppen i varje grupp men ändå.

Det finns nog några som faller bort pga skadade hästar också, man ska komma ihåg att trupperna är framtagna på förra årets resultat..

Det finns nog några som faller bort pga skadade hästar också, man ska komma ihåg att trupperna är framtagna på förra årets resultat..

mm samtidigt så är de med "skadade" hästar med i utmanar, inte i spets. :D

Klart man måste kunna skriva namnen på de som är med i landslagen här. Det är ju knappast hemligt & så länge ingen startar en diskussion om "varför den & den är med" så är det ju lugnt.

Klart man måste kunna skriva namnen på de som är med i landslagen här. Det är ju knappast hemligt & så länge ingen startar en diskussion om "varför den & den är med" så är det ju lugnt.

nåja nästan :angel:

Publicera namn är väl ok men inte att diskutera dem :o
Alldeles riktigt anser moderator.
Speciellt känsligt tycker jag det är med ungdomsryttare (både på häst och ponny) medan man i större utsträckning kan diskutera senioruttagningarna så länge man håller en vettig nivå och håller sig till fakta.

Spets YR: helt rätt Stina Å har tackat nej, Christoffer gått upp

Utmanar YR:
Hanna Berg, Theodor Wahrén, Marika Jansson, Sara Nilsson, Martina Andersson, Caroline Persson, Lotta Röhfors och ...

Start i 3* med gdk terrängrunda samt gdk CCI2* gäller för EM-start.

Hittar inte pappret med uppgifterna.. Bettibets och Crazymama har inte någon av er papprena ?

Jr spets
Maria B, Fanny N, Ludde S, Camilla A, Oscar L, (Christoffer (?) fast man får bara starta ett EM så det blir YR)

Jr Utmanar
Frida A, Mathilda B, Emma L, Cajsa A, ....

Kan ha blandat ihop någon i Jr...

Lotta Fredriksson då ?

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
253
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Signe Kvarnstrand tog hem guldet för J/YR på Nordic Baltic Masters 2024. Totalt blev det fem svenska medaljer.
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vilka som ingår i de svenska landslagen för young rider, juniorer och ponny nästa år. Här finns hela listan.
Svar
0
· Visningar
223
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka