landslagen-08

T

twenty

vilka är med i spetsgruppen och utmanargrupperna för, ponny, J och YR i år???

Sv: landslagen-08

Har hört ryktas om att man bara har 2 ponnyer i truppen, och den som varit klart bäst efter Fanny 2007 (1 vinst & 3 plac i msvA) har hamnat i utmanartrupp :eek:

Och istället för att fånga upp intresset bland de som är på väg upp i msvB har man nöjt sig med 4 !!! ekipage

Bra agerande om man vill ta död på allt intresse för ponny på högre nivå :angel:

Har hört ryktas om att man bara har 2 ponnyer i truppen, och den som varit klart bäst efter Fanny 2007 (1 vinst & 3 plac i msvA) har hamnat i utmanartrupp :eek:

Och istället för att fånga upp intresset bland de som är på väg upp i msvB har man nöjt sig med 4 !!! ekipage

Bra agerande om man vill ta död på allt intresse för ponny på högre nivå :angel:

härligt - verkar väl genomtänkt det här med - som så mycket annat just detta årsskifte. Som sagt varför kollar de inte upp vilka som ridit kat I ponnier ifjol och läser av resultat. OM de nu vill ha en trupp som siktar framåt och uppåt.

De e ju iofs några som går över fårn ponny nu, bland dom från förra året, men vadå e d e bara två i spetsgruppen för ponny?

Har hört att det har med deras dressyrstraff att göra. Man måste ha gått på en viss procent för att vara aktuell för spetstrupp iår..

Har hört att det har med deras dressyrstraff att göra. Man måste ha gått på en viss procent för att vara aktuell för spetstrupp iår..

Mmmm, fast sen skall de ha normalresultat högst 4 fel i banhoppningen också enligt samma statuter..... :angel:

Och junior häst i samma färg med "samma" dressyr är ju med :devil:

Ja jag vet... Tycker att det är synd. Det är väl bättre att de får vara med och få rutin .Så har det ju alltid varit tidigare. och som vi vet slutar man ju inte alltid på sin dressyrstraff...Man behöver ju inte bara ha ekipage som har möjlighet att vinna inviduellt utan också bra laghästar.

Men sen har ju antalet ponnyryttare på den nivån med rätt ålder minskat....

HUr många som har gjort bra resultat i Msv B är under 16 (egentligen under för de ska kunna få rutin) år???:angel:

Har ingen koll alls på MSV B ekipagen .De jag kommenterade var de MSV A ekipage som hamnat i utmanartruppen. Vet inte ens om jag tycker att MSV B ekipage hör hemma i utmanartruppen.

Om jag räknat rätt finns 4 ponnyekipage som är klara för ** som är födda -93 + ett ekipage som startat ** .

Ja jag vet... Tycker att det är synd. Det är väl bättre att de får vara med och få rutin .Så har det ju alltid varit tidigare. och som vi vet slutar man ju inte alltid på sin dressyrstraff...Man behöver ju inte bara ha ekipage som har möjlighet att vinna inviduellt utan också bra laghästar.

Ja... det är inte så lätt att förstå. Noterar att det finns undantag etc.

Senast ändrad av en moderator:

Ja för mig är det ju inget mysterium.... (och säkert inte för dig heller vi känner ju B :angel:) Utan bara en logisk följd av det intresse man visat för att få till bra och tillräckligt många ponnytävlingar, utan dessa utbildas inga nya ekipage. Generationsväxlingar har vi varje år så det är inget nytt.
Jag stångade mig blodig, förgäves, för att få till en säsong 2006 men det blev bara EN !!! msvA på hela året, året efter fanns fler tävlingar men inga nya ponnyer och nu ser vi resultatet....

Dessa ponnyryttare kommer också att bli juniorer. Ponnytiden är inte lång... Inte juniortiden hellre..... :o

Jag tror spetstruppen i YR ser ut så här men är inte hundra:
Hannes Melin
Christoffer Forsberg (vet inte om han är med i JR också..?)
Angelica Egfors

Jag har hört väldigt lite om landslagen för ponny, JR & YR än så länge.

Jag tror spetstruppen i YR ser ut så här men är inte hundra:
Hannes Melin
Christoffer Forsberg (vet inte om han är med i JR också..?)
Angelica Egfors

Jag har hört väldigt lite om landslagen för ponny, JR & YR än så länge.

Spets YR: helt rätt Stina Å har tackat nej, Christoffer gått upp

Utmanar YR:
Hanna Berg, Theodor Wahrén, Marika Jansson, Sara Nilsson, Martina Andersson, Caroline Persson, Lotta Röhfors och ...

Start i 3* med gdk terrängrunda samt gdk CCI2* gäller för EM-start.

Hittar inte pappret med uppgifterna.. Bettibets och Crazymama har inte någon av er papprena ?

Jr spets
Maria B, Fanny N, Ludde S, Camilla A, Oscar L, (Christoffer (?) fast man får bara starta ett EM så det blir YR)

Jr Utmanar
Frida A, Mathilda B, Emma L, Cajsa A, ....

Kan ha blandat ihop någon i Jr...

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
253
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Signe Kvarnstrand tog hem guldet för J/YR på Nordic Baltic Masters 2024. Totalt blev det fem svenska medaljer.
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vilka som ingår i de svenska landslagen för young rider, juniorer och ponny nästa år. Här finns hela listan.
Svar
0
· Visningar
223
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka