• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Leonardo-GP
  • Startdatum Startdatum
Sv: landlord

Vad var det för roligt med det?

Att Landlord gick ur landet tycker jag är synd...men eftersom han inte uppskattades här på rätt sätt så var det nog lika bra att han exporterades.

Dom glömde lösgöra honom i höger sida innan dom satte honom i avel...

Ha ha ha...
Mitt sto har en avkomma E:Landlord som fick mkt höga poäng +går 140 klasser idag. Det enda var väl att han fick en ngt kort och bred hals... något som fler av avkommorna "begåvats" med...

:D

Jag har också en Landlordavkomma. Inte så kort hals men bred. Ett litet sto som hoppar så in i den.

/C

Bara menar att en allmän uppfattning baserat på erfarenhet av flertalet Landlord-hästar, intygar att dom är mindre roliga i den sidan och när det kommer till debatt om saken mellan hästen och ryttaren, kan åskådare ofta bevittna något som liknar en polsk riksdag. :angel: :D

Jag har sett många Landlord hästar och det är inget utmärkande drag hos hans avkommor att ha kort eller bred hals - däremot uppfattar jag att de ibland är lite "raka" (han har ju ganska mycket fullblod i sig) och inte så "bågade" som flera andra holsteinare t ex Cortez.

Senast ändrad:

LOVE HIM!!!
jag är en sådandär människa som har väldigt svårt att fatta tycke för andras hästar...det e liksom bara mina egna som gäller. Men Landlord avkommor lyckas jag nästan alltid bli lite kär i. Man ser på långt håll om en häst är efter landlord. De jag har sett, har en speciell utstrålning. Själv har jag en avkomma efter lasandos som jag har avlat fram själv så honom gillar jag ju också förstås.

Jag sa inte att jag inte gillade landlord...
De flesta jag haft att göra med är mkt trevliga individer som hoppar käckt. Sedan är det ju det där med högersidan :o

Mitt Landlordsto har problem med vänstersidan, likaså det andra stoet jag hade. Kan de ha fått fel sperma tro? :D

:love: Dettta är ju min favorit!!!! Har jobbat med honom under 10 år på Markebäck. Har ridit många avkommor och haft en superfin Landlord avkomma själv som vann talangjakten 2000. Hon hade oxå vänster sidan som sin sämsta vilket de flesta av Landlordarna som jag ridit haft men det tror jag inte har med hingsten att göra utan med individen själv eller rent utsagt mig själv!!!!
Hoppas han har det bra nu hos Vdl och det är verkligen synd att en sådan hingst lämnat landet.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Juridik & Ekonomi Vi har trafikfrågor här som mynnar ut i roliga kommentarer :rofl:. Nu kommer ett ämne upp eller så blir det flera att irritera sig...
Svar
5
· Visningar
695
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp