• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _otursbarn_
  • Startdatum Startdatum
O

_otursbarn_

Har spanat in en kuse som är efter Landlord...
undrar lite om hur dom brukar vara i temperament å så

Sv: Landlord

Möderne? (var det inte du som var inne på anglo, eller är jag ute o cyklar?)

Såg förresten bland dina tidigare inlägg att du rider Worys, eller cyklar jag nu också :D?

anglo? neej.. d va nog _underbarn_ :P rörigt detta.. det är min kompis typ:P haha

Ja Worran rider ja nu=) men han ska ju tillbaka i sommar så jag har börjat kika lite smått =)

Rent generellt? Hoppar som tusan och rätt skarpa i skallen.

Aha, det var ju ine helt olika anv namn :).

Landlordarna brukar vara framåt med tävlingsskalle men inte dumma på nåt sätt. Vad är det för mamma på den?

Haha! Vill du läsa hur en Landlord-avkomma beter sig så kan du läsa min tråd på gnägg om "häst bortskänkes". :)

Näevars, hon är en lite pärla som det för tillfället slagit slint på. Måste var någonslags trotsålder. Men jag har sett många Landlord-avkommor och de flesta har varit snälla och medgörliga. En del kan dock som J_e_n_a säger vara rätt vassa, dvs tuffa och envisa. De är tävlingshästar och inga lulla-i-skogen-hästar. Jag har haft en till innan denna (ett sto som jag hade på inridning) plus att jag rider en till för tillfället.

Jag har hittills inte sett någon Landlord-häst som bara hoppas ordinärt. Alla har haft rejäl hoppkapacitet med framförallt bra bakbensteknik.

/C

Lået bra eftersom jag vill ha en hopphäst att tävla!:D

Har bara träffat två på "nära håll" och båda har varit fruktansvärt skarpa och till viss del istadiga (beror självklart inte bara på stammen) men hoppat hus gjorde de bägge två.

Min ena unghäst är UE. Landlord, det är skarp, men det tar jag gärna för den löshoppar helt fantastiskt! Dom är ju utpräglade tävlingsindivider som hör hemma på tävlingsbanan.

Jag känner 2 helsyskon e: Landlord och de är väldigt trevliga och hyfsat lätthanterliga. Kan vara lite "spooky" men det tycker jag generellt att de flesta valacker är :p
De hoppar iaf båda 2 med bra teknik.
Jag tycker det verkar vara bra psyke på dessa herrar iaf :)

Jag tycker om Landlord men en del avkommor kan som sagt vara lite knepiga och kanske skarpa så kombinationen med Hertigen :eek: skulle jag springa för livet ifrån.... :crazy: Han var ju inte direkt känd för att lämna gulliga och snälla raringar. :angel:

har bara träffat två.. men de var

"stora" lite tunga i typen (men d kan bero på morsan åxå)
tuff, framåt, tung i handen (kan ha vait för de som ridit dem men)
hoppvilliga
helbruna :angel:

Jag själv har en efter landlord och dom är jätte bra tävlingshästar som har ett bra temperament tycker jag :) Kan dock bli väldigt het vid hoppning ;)

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka