Landfrieden-Ibikus

Lilo Wonder

Trådstartare
Hej på er, har ett sto f 93 som har ovanstående stam. Hoppar mkt trevligt (gått t o m 1.40) är bara 1.61 hög men med stora gångarter och är mkt framåt så hon känns inte liten. Väldigt bra i skallen men en "hård" häst. Nu undrar jag om nån av er känner till något om hennes far samt morfar.. har tagit ett föl på henne (e Santa Cruz) som blev mkt trevlig, rör sig bra och verkar ha kontroll på sina ben. Vore roligt inför fortsatt avel (om ett par år) att veta mer om egenskaperna på hingstarna i hennes stamtavla (utöver vad jag kan läsa mig till i passet). T ex temperament, storlek, talanger mm

Sv: Landfrieden-Ibikus

Landfrieden är bla far till Tina Lundhs Lanthanid och morfar till De la Gardie (Fd Flyinge) och godkända hingsten Asti Spumante e Argentinus!

Sv: Landfrieden-Ibikus

Landfrieden var 1978 reservsegerhingst på hingsttesten i Medingen och betäckte från 1988 till 1994 på Rüschendorf, den sydlligaste hingststationen i Oldenburg. Han tävlade framgångsrikt i hoppnig och deltog i Bundeschampionatet i hoppning 1989.

Med Lanthanid (Danmark), Landsturm Z (Zangersheide, Beglien), premiehingsten Lacoro (Rheinland) och med premieringssegraren Lapis Lazuli lämnade han 4 godkända söner inann han dog 1994.

/C - egenhändigt översatt

Liknande trådar

Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 566
Senast: smulan87
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Avel Hej på er, nu behöver jag hjälp av härstamningsproffs! Jag har ett sto efter Landfrieden-Ibikus-Rhodos (Lilo Wonder DE 333 332243093)...
Svar
8
· Visningar
1 547
Senast: Sighttosee
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar