Lånad ponny & bedrövlig sele

Sv: Lånad ponny & bedrövlig sele

Kul att det blev hästköp, föredrar också att ha egen mot att låna, är inte så kul att ansvarar för någon annans häst.

Han ser fin ut! Håller tummarna att selen passar :)

Jo, han är fin och det känns skönt att han är min och inte lånad :)

Tyvärr så passade inte selen, inte ens med bästa vilja kunde jag klämma in honom i den. Det blir till att vrida ur plånboken och införskaffa en till sele tyvärr :(

Jo, han är fin och det känns skönt att han är min och inte lånad :)

Tyvärr så passade inte selen, inte ens med bästa vilja kunde jag klämma in honom i den. Det blir till att vrida ur plånboken och införskaffa en till sele tyvärr :(

Men då, va trist. Det räcker inte att bara beställa ett par extra delar? Typ en extra bukgjord och skifta emellan? Eller allt kanske sitter illa...? Tråkigt iaf.

Men då, va trist. Det räcker inte att bara beställa ett par extra delar? Typ en extra bukgjord och skifta emellan? Eller allt kanske sitter illa...? Tråkigt iaf.

Nej, tyvärr skulle det inte att funka eftersom både brösta och baksele var för trång. Dessutom kan jag inte blunda för att däckeln också satt lite illa :(

Jag klickade iväg en beställning på en till sele igår, så nu blir det havregrynsgröt för Catherine resten av sommaren...fast gröt är gott så det gör inte så mkt :p

Nej, tyvärr skulle det inte att funka eftersom både brösta och baksele var för trång. Dessutom kan jag inte blunda för att däckeln också satt lite illa :(

Jag klickade iväg en beställning på en till sele igår, så nu blir det havregrynsgröt för Catherine resten av sommaren...fast gröt är gott så det gör inte så mkt :p

Attans då. Va blev det för sele till honom?

Jag hämtar ny häst imorn som också behöver ny sele, får med en lättare loksele men vill ha en bröstsele också, får nog också leva på gröt ;)

Jag köpte en likadan som jag har sedan tidigare (finns bild längre upp i tråden), en Avulon. Jag tycker den är mkt sele för pengarna enligt mina amatörmässiga ögon :)
Den är faktiskt egentligen otroligt billig, bara 1500kr, men för mig var det en väldigt dryg utgift just denna månad..därav grötmenyn :p

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
3 970
Senast: Barrel
·
Körning Jag har ett kallblodssto på 19 år som jag har ägt i drygt 15 år. Hos sin tidigare ägare kördes hon men var med om en olycka och såldes...
Svar
4
· Visningar
2 707
Senast: Effie
·
Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 371
Senast: trassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar